دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قدیانی: تبیین مبانی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها ضرورت دارد

قدیانی: تبیین مبانی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها ضرورت دارد
رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی گفت: نیازمند این هستیم در آموزش عالی کشور یک دانشگاهی در کنار دانشگاه‌های موجود برپا شود برای اینکه بتواند مبانی انقلاب اسلامی را به طور بومی برای جامعه تبیین کند.
کد خبر : 917825

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آستانه سالروز شهادت شهید چمران، مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید در سالن همایش دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

حسین قدیانی، رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با اشاره به فلسفه وجودی این دانشگاه و ماموریت آن گفت: شکل‌گیری این دانشگاه به این جمع بزرگوار برمی‌گردد، زارعی زمانی که مسئول بسیج اساتید بودن به نظرشان می‌رسد که نیازمند این هستیم در آموزش عالی کشور یک دانشگاهی در کنار دانشگاه‌های موجود برپا شود برای اینکه بتواند مبانی انقلاب اسلامی را به طور بومی برای جامعه تبیین کند و پیشنهاد این دانشگاه را می‌دهند.

وی افزود: مجوز این دانشگاه در ۴ مرداد سال ۸۴ از طرف وزارت علوم به سازمان بسیج اعلام می‌شود و امروز این دانشگاه بر اساس اساسنامه خود دارای ۷ دانشکده است.

قدیانی با بیان اینکه رشته‌های این دانشگاه عمدتا بین رشته‌ای است، عنوان داشت: در این دانشگاه سعی شده به رشته‌های که در کشور وجود ندارد یا خیلی کم هست بپردازد و خلأ آموزش عالی در برخی رشته‌ها را تامین کند.

وی تصریح کرد: این دانشگاه بر اساس سند اعتلای بسیج توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده که در مقطع ارشد ۱۵ رشته دارد و انشالله در مهر به ۳۰ رشته خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در مقطع دکتری ۷ رشته دارد، خاطرنشان کرد: عمده رشته‌ها در این دانشگاه، رشته‌های مورد نیاز مجموعه انقلاب اسلامی است.

رئیس جامع دانشگاه جامع انقلاب اسلامی گفت: خواستگاه این دانشگاه از طرف خود اساتید بسیجی بوده بنابراین اساتید عزیز این دانشگاه را منزل خود بدانید، ما پذیرای طرح‌های شما در مجموعه خود دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: در مجموعه چارچوب آموزش عالی، استنباط ما این است باید تغییراتی رخ دهد که شتاب علمی کشور را بیشتر کند. با ظرفیتی که ایجاد شده، مجموعه سازمان بسیج به عنوان یکی از ماموریت‌های خود وارد عرصه آموزش عالی شده و برای تحقق اهداف آموزش عالی گام برداشته است.

قدیانی گفت: یکی از بحث‌های جدی این دانشگاه این است که ارتباط بین بازار صنعت و دانشگاه را رقم بزنیم، عمده دانشجو‌های ما برای دکترا با مسیله وارد می‌شوند و با حل مسئله فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی گفت:ما در این دانشگاه به دنبال این هستیم با تعامل با دانشگاه‌های دیگر و اساتید عملیاتی بتوانیم خدماتی را در برابر مسئله‌ها و چالش‌های انقلاب اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته