دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بی‌اعتنایی دانشگاه آمریکایی به دانشجویان حامی فلسطین

بی‌اعتنایی دانشگاه آمریکایی به دانشجویان حامی فلسطین
در خبری که به تازگی منتشر شده، آمده است که دانشگاه شیکاگو آمریکا از اعطای مدارک فارغ التحصیلی به چند دانشجوی حامی فلسطین خودداری کرده است.
کد خبر : 917820

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ایالات متحده، دانشگاه‌های متعددی با دانشجویانی که از فلسطین حمایت می‌کنند، برخورد کرده‌اند. در خبری که به تازگی منتشر شده، آمده است که دانشگاه شیکاگو آمریکا از اعطای مدارک فارغ التحصیلی به چند دانشجوی حامی فلسطین خودداری کرده است.

«یوسف هاسوه» یک دانشجوی طرفدار فلسطین می گوید دانشگاه شیکاگو از اعطای مدرک به 4 دانشجو حامی فلسطین خودداری می کند.

یوسف هاسوه چندی پیش امتحانات ترم آخر خود را به پایان رساند و قرار بود در مراسم فارغ التحصیلی شرکت و مدرک لیسانس خود از دانشگاه شیکاگو را دریافت کند. اما ساعاتی پس از اتمام امتحانات، هاسوه گفت که او و سه دانشجوی دیگر ایمیلی دریافت کردند مبنی بر اینکه مدارک تحصیلی آنها تا زمان حل و فصل روند انضباطی آنها درباره مشارکت آنها در پردیس هاید پارک در اعتراض به جنگ اسرائیل و حماس داده  نخواهد شد.

 هاسوه در یک کنفرانس مطبوعاتی با اساتید و دانشجویان گفت: اینجا در دانشگاه شیکاگو، آزادی بیان برای صحبت درباره فلسطین رایگان نیست و بهای گزافی دارد. من مدرکم را از دست داده‌ام و همه پیشنهادهای شغلی فعلی را که برای آنها مصاحبه می‌کردم از دست داده‌ام. من در حال حاضر آینده ای را به عنوان یک فارغ التحصیل از دانشگاه شیکاگو ندارم.

هاسوه، 22 ساله گفت: دانشگاه شیکاگو دانشگاه رویایی من بود اما دیدم دانشگاهی است که سعی کرد به من سابقه کیفری بدهد و از دادن مدرک من امتناع کند.

در ایمیل ارسالی دانشگاه آمده است که دانشجویان همچنان می توانند در جشن فارغ التحصیلی و سایر رویدادهای پایان سال شرکت کنند، اما مدرک آنها تا زمانی که فرآیند تکمیل شود، متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب