دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها ۹۹؛

خدمات شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان به چه کسانی ارائه می‌شود؟

خدمات شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان به چه کسانی ارائه می‌شود؟
شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان برای اکوسیستم فناوری و نوآوری ایجاد شده که مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، واحد‌های فناوری مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد، تیم‌های استارت‌آپی مستقر در کارخانه‌های نوآوری و ... را رفع کند.
کد خبر : 917622

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شورای حل اختلاف تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان از ابتدای 1401 در راستای تحقق شعار سال «سال تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» با همکاری قوه قضائیه با هدف تسهیل بیشتر ارائه خدمات قضایی به جامعه نخبگانی کشور، از «مجتمع ویژه» به «مجتمع تخصصی» ارتقا یافت.

در استان تهران شرکت‌های دانش‌بنیان، واحد‌های فناوری مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد، تیم‌های استارت‌آپی مستقر در کارخانه‌های نوآوری، شتاب‌دهنده‌های مراکز نوآوری، کارگزاران ارائه خدمات فناوری و کسب و کار، مخترعین، اعضای بنیاد ملی نخبگان، پژوهشگران و نخبگان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و سرمایه‌گذاران فعال در حوزه فناوری و نوآوری کشور، نهاد‌های مالی و VC‌ها می‌توانند در چتر این مجتمع قرار گرفته و از خدمات حقوقی و قضایی آن بهره‌مند شوند.  

برای تسهیل ارائه خدمات، امکان برگزاری جلسات رسیدگی در دفاتر مستقر در شهر تهران و در صورت اقتضا به‌صورت غیرحضوری و آنلاین وجود دارد.  اساس تشکیل شورای حل اختلاف تخصصی، رسیدگی توسط متخصصین این حوزه به دعاوی مربوطه است و با توجه به اینکه اعضای شعب رسیدگی در این مجتمع از افراد متخصص و نام‌آشنا در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور هستند، طبیعتا رسیدگی می‌تواند در زمان کمتر و با دقت و کیفیت بهتری انجام شود.

همچنین محیط این مجتمع برای طیف دانش‌بنیان و نخبگان کشور در مقایسه با محیط‌های مشابه، محیطی تخصصی‌تر و توام با تکریم به مخاطبین است و سرعت رسیدگی نیز به واسطه تعداد کمتر پرونده‌ها به مراتب بیشتر است. از طرفی رسیدگی به دعاوی در شورا می‌تواند با حفظ کرامت طرفین و در فضایی به‌دور از تنش‌های محیطی نسبت به دادگستری و استفاده از توانمندی‌های حرفه‌ای و تخصصی در قالب مشورت‌های کارشناسی دنبال شود که این ظرفیت نیز از دیگر مزیت‌های مجتمع شماره ۲۶ شورای حل اختلاف تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته