دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی ایده‌های اولیه برای تدوین سیاست‌های کلی بخش فرهنگ و هنر

بررسی ایده‌های اولیه برای تدوین سیاست‌های کلی بخش فرهنگ و هنر
چهاردهمین جلسه «کارگروه تدوین ایده‌های اولیه سیاست‌های کلی بخش فرهنگ و هنر» به ریاست ابراهیم شکرانی سرپرست ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
کد خبر : 918124

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهاردهمین جلسه «کارگروه تدوین ایده‌های اولیه سیاست‌های کلی بخش فرهنگ و هنر» به ریاست ابراهیم شکرانی سرپرست ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

 در این جلسه که نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های گوناگون از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام، رسانه ملی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت ورزش و جوانان، سازمان برنامه‌وبودجه، فرهنگستان هنر و اندیشکده یقین حضور داشتند به بحث و تبادل‌نظر پیرامون جدول تجمیعی ایده‌های پیشنهادی که توسط ستاد راهبری و نظارت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده است، پرداختند.

شکرانی سرپرست ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: تاکنون چهار ایده حول مفاهیم «هویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی»، «رسانه و فضای مجازی»، «حکمرانی فرهنگی» و «مردم‌سالاری دینی» به تأیید نهایی این کارگروه رسیده است.

سیاست کلی سندی است که هدف‌گذاری، جهت مسیر و چارچوب حرکت کلی کشور را نشان می‌دهد و اصول حاکم بر سازوکار‌ها و ابزار‌ها بوده و در مقام وضع قانون یا مقرره نیست. همچنین منظور از سیاست‌های کلی طراحی نظامی بر اساس آرمان‌ها، ارزش‌ها و اهداف است که می‌بایست ضمن پایداری و ثبات در درازمدت، متضمن در نظر گرفتن تحولات، ایده‌ها و روند‌های آینده‌پژوهانه موضوعات فرهنگی- اجتماعی و تأثیرات آنها بر یکدیگر باشد.

از طرفی؛ مقصود از ایده نیز طرح‌های نوآورانه و غیرتکراری است که به مثابه پاردایم حاکم بر سیاست‌هاست. در این کارگروه برای رسیدن به ایده‌های پیشنهادی مسیر بررسی اسناد بالادستی، روند‌های جهانی و ملی، چالش‌های فرهنگی و نظرات خبرگانی طی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته