دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

پیروی از تفکر شهید چمران برای حفظ عرصه تمدن‌ساز ضرورت دارد

پیروی از تفکر شهید چمران برای حفظ عرصه تمدن‌ساز ضرورت دارد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: روز ملی بسیج اساتید جا دارد با هم عهد ببندیم برای معرفی شهدا و میهن پرستان واقعی تا میهن عزیز ما یکپارچه و به عنوان یک عرصه تمدن‌ساز برای ملت ایران باقی بماند؛ این تفکر شهید چمران بود که ما را در مسیر پیروزی قرار داد.
کد خبر : 917877

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید در سالن همایش دانشگاه انقلاب اسلامی با بیان اینکه دو نکته از ابعاد بسیار گسترده شخصیت شهید چمران هست که یک نکته به قبل از انقلاب اسلامی و یک نکته مربوط به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است گفت: این استاد بزرگ در کشور آمریکا تحصیلات خود را در رشته فیزیک پلاسما به اتمام رساند و آنجا تشکیل خانواده داد، اما این شخصیت بزرگ به دلیل ابعاد وجودی شخصیت خود با توجه به موقعیت بسیار برجسته‌ای که که در مسیر علمی و دانشگاهی در آنجا قرار داشت یک تصمیم تاریخی گرفت و نقطه عظمت تاریخی را انتخاب و آمریکا را به مقصد لبنان ترک کرد و وارد مبارزه با رژیم صهیونسیتی شد.

وی افزود: آن چیزی که امروز در صف آرایی بین حق و باطل در موضوع غزه و فلسطین و پشتیبانی اروپایی رژیم اشغالگر صهیونیستی مشاهده می‌شود نتیجه این بود که شهید چمران عزیز این استاد کم نظیر در آن موقع جای درست خود را انتخاب کرد طوری که به دشمن نزدیک باشد تا بتواند ارائه خود را بر دشمن تحمیل کند و از حقوق مظلومان دفاع کند.

سردار سلیمانی ادامه داد: امروز یکی از بروزترین ارتش‌های مردمی در مقابل رژیم کودک‌کش شکل گرفته و آن تصمی شهید چمران بوده که امروز کار را به اینجا رسانده که جبهه‌های مقاومت در آن زمان توسط شهید چمران عزیز بنیان شد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید چمران وارد کشور شده و وزیر دفاع جمهوری اسلامی شد، وزارت دفاع در نظام مقدس جمهوری اسلامی ماموریت پشتیبانی از نیرو‌های مسلح را دارد. یعنی همه اسباب و همه مولفه‌ها برای ارائه یک نقش ستادی و دیوان سالارانه برای شهید چمران فراهم بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: به محض اینکه پاوه در معرض سقوط قرار گرفت و امام راحل نامه دادند نباید پاوه سقوط کند، شهید چمران مانع سقوط پاوه شد و ستاد جنگ‌های نامنظم را در جنوب تشکیل داد.

وی اضافه کرد: شهید چمران یک راهبرد بسیار فعال را انتخاب کرد و آن تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم بود، شهید چمران در وسط میدان بود و همه شناسایی‌های عمق جبهه دشمن را شخص شهید چمران انجام می‌دادند.

وی گفت: امروز شخصیت شهید چمران نیاز به معرفی نسل جوان دارند، از زمان شهریور ۱۳۵۹ که آغاز تجاوز رژیم بعث صدامی هست تا به امروز حدود ۴۲ سال گذشته اگر از همان روز به عقب برگردیم به ۱۳۲۰، کشور در معرض اشغال قرار گرفت در شرایطی که رضاخان توسط انگلیسی‌ها به عنوان موسس یک سلسله جدید پر و بال داده شده بود. رضا خان بر اندیشه‌ای که غربی‌ها داده بودند شاکله دفاع مردمی را در کشور ما از بین برد و ارتش مدرن تشکیل داد.

سردار سلیمانی ادامه داد: رضاشاه ۱۲۵ هزار نفر در این ارتش جاسازی کرده بود در جنگ‌های داخلی و سرکوب قیام‌ها مشارکت داشت وقتی شهریور ۱۳۲۰ اتفاق افتاد و شمال و جنوب کشور در معرض حمله قرار داشت، اما رضاخان فرمان تسلیم داد.

وی تصریح کرد: روز ملی بسیج اساتید جا دارد با هم عهد ببندیم برای معرفی شهدا و میهن پرستان واقعی تا میهن عزیز ما یکپارچه و به عنوان یک عرصه تمدن‌ساز برای ملت ایران باقی بماند. در تاریخ میهن پرستان این چنینی وجود ندارد. این تفکر شهید چمران بود که ما را در مسیر پیروزی قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته