دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کمک اندیشکده حکمرانی آموزش عالی برای عملیاتی سازی سند دانشگاه اسلامی

کمک اندیشکده حکمرانی آموزش عالی برای عملیاتی سازی سند دانشگاه اسلامی
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در جلسه شورای علمی اندیشکده آموزش عالی از آمادگی این اندیشکده برای کمک به کسب مرجعیت علمی آموزش عالی کشور خبرداد.
کد خبر : 914750

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه شورای علمی اندیشکده آموزش عالی صبح امروز (شنبه) به میزبانی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی و در سال شهید سلیمانی این موسسه برگزار شد.

مردانی رئیس اندیشکده آموزش عالی ضمن اشاره به فلسفه تاسیس اندیشکده گفت: یکی از وظایفی که در آئین نامه اجرایی بسیج اساتید است کمک به کسب مرجعیت علمی آموزش عالی کشور است. وظیفه دیگر کمک به آموزش عالی کشور برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و دیگر وظیفه نیز کمک به حکمرانی برای ارتقاء کارآمدی به ویژه در زمان بحران و حوادث غیرمترقبه است؛ لذا بر اساس وظایف بالا چهار اولویت برای بسیج اساتید پیش بینی شده است. اولویت نخست انسجام سازمانی و اعتلای بسیج است. اولویت دوم موضوع جهاد تبیین و امید آفرین و اولویت سوم نیز بحث کمک به اعتلای آموزش عالی کشور است. چهارمین اولویت نیز کمک به حکمرانی در کشور است؛ لذا تلاش ما نیز بر این است که با این رویکرد بتوانیم از ظرفیت اساتید در راستای مشکلات کشور علاوه بر نقش آفرینی عمومی در نقش آفرینی‌های تخصصی نیز استفاده کنیم.

اندیشکده آموزش عالی در خدمت آموزش عالی است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: این اندیشکده در راستای کمک به اعتلای آموزش عالی تشکیل شده است و هدف نیز این است تا از انجام کار‌های موازی جلوگیری و در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بتواند به نیاز‌های آموزش عالی بپردازد و اگر بسته سیاستی‌ای دارد که به نفع آموزش عالی کشور است ارائه دهد؛ لذا اساسا ایناندیشکده در خدمت آموزش عالی است.

مردانی از پویایی و قابل انعطاف بودن این اندیشکده خبر داد و گفت: هر زمان نیاز باشد گروه‌ها و کارگروه‌های دائمی و موضوعی در این اندیشکده تاسیس می‌شود.

رئیس اندیشکده در ادامه با معرفی دبیر، مدیران گروه‌ها و اعضای شورای علمی اندیشکده گفت: تاکنون ۲۲ کمیته تخصصی ذیل اندیشکده تعریف شده که ۱۱ کمیته فعال شده است و امیدواریم با عنایت خدواند متعال و همت اساتید بسیجی این حرکت علمی و مبتنی بر نیاز‌ها و باور‌های انقلاب اسلامی به سرمنزل مقصود برسد.

وی در پایان گفت: مزیت بسیج اساتید این است که یک تشکل استادی است که امکان مطالبه گری دارد لذا تاکنون بسته‌های سیاستی گوناگونی نیز تدوین کرده و خدمت مسئولان امر ارائه شده است.

در این نشست همچنین  علی باقر طاهری نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی و دبیر شورای علمی اندیشکده، تاریخچه شکل گیری موسسه و همچنین دستاورد‌ها و ظرفیت‌های موسسه را برای حاضرین تشریح و دکتر صالح رشیدخواجه لو مدیر گروه نظامات سنجش، ارزیابی و رتبه بندی در آموزش عالی اندیشکده، سند راهبردی و برنامه عملیاتی یک ساله گروه را برای حاضرین ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته