فعالیتهای اقتصادی و مهارتی نسبت به ظرفیت موجود فعال شود
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به منظور بررسی تفاوت وضعیت موجود مهارت آموزی، توسعه دانش کارآفرینانه حرفهای در استانها با برنامه پیشبینی شده در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و علل عدم تحقق وضعیت مطلوب، جلسهای با حضور محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی، فاطمه حمیدی فر معاون آموزشهای عمومی و تعالی مدارس و سرپرست دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی، ابوالفضل داودی رکن ابادی رئیس مرکز دانشکدگان مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد عابدی، مدیر حوزه معاونت، ایمان عطار زاده، معاون هماهنگی استان، علیرضا لادن مقدم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگارامام خمینی(ره) و رؤسای دانشکدههای مهارت و کارآفرینی واحدهای تابعه امروز در سالن کنفرانس معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه برگزار شد.
نادی در خصوص فعالیتهای مهارتی و اقتصادی در استان تهران بیان کرد: با توجه به گستردگی ظرفیتهای موجود در استان، فعالیتهای اقتصادی و مهارتی نسبت به ظرفیت موجود، فعال نبوده است و میبایست نسبت به مناطق دیگر استفاده بهینهتری شود.
وی در ادامه افزود: انتظار میرود در راستای اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، در زمینه جذب دانشجویان طرح پویش، دورههای مدارس عالی مهارتی و دوره های کوتاه مدت برونسازمانی و راهاندازی مراکز کاربنیان، فعالیتهای بیشتری صورت پذیرد.
نادی در خصوص ساختار سازمانی تشریح کرد: در دانشکدههای مهارت و کارآفرینی پستهای سازمانی تصویب و ساماندهی نیروی انسانی در پستهای مصوب الزامی است.
وی با اشاره به وضعیت فرهنگی نامطلوب در دانشکدهها افزود: ضروری است تا دانشکدهها نسبت به تدوین برنامههای یکپارچه فرهنگی در دو جنبه ی عمومی و اختصاصی اقدام کنند و با رصد مستمر این برنامهها و اجرایی کردن آنها اقدامات عملی برای آزاد شدن انرژی دانشجویان برنامهریزی شود.
در ادامه لادن، به ارائه آماروگزارشی از عملکرد دانشکدههای مهارت و کارآفرینی واحد یادگار پرداخت.
وی به آسیب شناسی ، چالشهای پیش رو و ارائه راه حل و پیشنهاداتی در این زمینه پرداخته و حمایت سازمان را در برون رفت از این آسیب ها ضروری دانست.
سپس داوودی با اشاره به جمعیت موجود در کلان شهر تهران افزود: ما در تهران به حد نصاب دانشجو نرسیدهایم و چرایی آن مربوط به عدم برندسازی است، که میبایست با همکاری و همفکری کلیه دانشکدهها این امر محقق شود.
وی در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت مهارت یار در دانشگاه بخشنامه شده است؛ و در خصوص آن جلسههایی در هر حوزه تخصصی دوره های کوتاه مدت جهت بررسی وضع مهارتآموزی در استان برگزار خواهد شد.
در پایان رؤسای دانشکدههای مهارتی کل استان در خصوص آمار دانشجویان و فعالیتهای مهارتآموزی استان و وضعیت مهارتی موجود در دانشکدهها و مشکلات پیش رو توضیحاتی ارائه دادند.
انتهای پیام/