دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1401 - 12:55
با انعقاد یک تفاهم نامه؛

پردیس علوم و فناوری صنعتی در دانشگاه شریف راه اندازی می شود

پردیس علوم و فناوری صنعتی در دانشگاه شریف راه اندازی می شود
براساس تفاهم نامه دانشگاه شریف و صندوق بازنشستگی کشوری پردیس علوم و فناوری صنعتی به منظور استقرار واحدهای فناور و دانش‌بنیان مرتبط با حوزه نفت و گاز در دانشگاه راه اندازی می شود.
کد خبر : 837366

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، در نشستی با حضور رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف، ترکی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، طالبی رئیس پارک علم و فناوری شریف و برخی از معاونین و مدیران این دو مجموعه، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه صنعتی شریف و صندوق بازنشستگی کشوری منعقد شد.

این تفاهم‌نامه همکاری با هدف راه‌اندازی پردیس علوم و فناوری صنعتی به منظور استقرار واحد‌های فناور و دانش‌بنیان مرتبط با حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی، معدن و فلزات بین دانشگاه صنعتی شریف و صندوق بازنشستگی کشوری امضا شد.

در ابتدای این نشست رسول جلیلی، رئیس دانشگاه در سخنانی به معرفی ظرفیت‌های زیست‌بوم دانشگاه صنعتی شریف پرداخت و حرکت در جهت گسترش فناوری و توسعه منابع درآمدی دانشگاه و تلاش برای حل چالش‌های موجود در صنعت را از دغدغه‌های دانشگاه دانست.

وی در ادامه افزود: امیدواریم بتوانیم با بررسی و استفاده از ظرفیت‌های هر دو مجموعه به سمت توسعه دستاورد‌های صنعتی و فناورانه حرکت کنیم.

در ادامه این نشست ترکی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اهمیت فناوری و نوآوری در کشور گفت: ما کشوری ثروتمند در حوزه علم و فناوری هستیم، در واقع فناوری بدنه‌ای از دانش است و ما باید گامی مهم در جهت خلق ارزش و توسعه زیرساخت‌های کشور برداریم تا بتوانیم به جایگاهی که شایسته است برسیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های هر دو مجموعه در ایجاد پردیس‌های مشترک و در راستای توسعه اقتصادی کشور بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته