دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1401 - 13:14
معاون فناوری دانشگاه آزاد:

رسانه به یکی از ارکان اصلی سازمان‌ها تبدیل شده است

رسانه به یکی از ارکان اصلی سازمان‌ها تبدیل شده است
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رسانه به یکی از ارکان اصلی سازمان‌ها و مجموعه‌ها تبدیل شده است.
کد خبر : 820192

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، مجید مشکینی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل خبرگزاری آنا اظهار کرد: زمانی که معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی بودم، بررسی‌هایی را از رسانه‌های دانشگاه صورت دادم و در آن در زمان دریافتم که با مقررات دانشگاهی نمی توان خبرگزاری و روزنامه را اداره کرد، به همین دلیل پیشنهاد دادم که رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی مستقل شوند.

وی افزود: پس از اینکه رسانه‌های دانشگاه مستقل شدند توانستند بودجه جداگانه دریافت و براساس آن برنامه ریزی کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد:‌ زمانی برخی در دانشگاه آزاد اسلامی معتقد بودند که به رسانه نیازی نیست، اما اتفاقاتی نظیر حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش رسانه‌ها برای برگرداندن این رشته ها سبب شد که اهمیت رسانه‌ها برای تصمیم‌گیران مشخص شود.

وی ادامه داد:‌ در عصر ما، رسانه از موضوعی بعضاً تشریفاتی و تبلیغاتی صرف، به یکی از ارکان اصلی سازمان‌ها و مجموعه‌ها تبدیل شده است، بزرگی، میزان نفوذ و قدرت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی باید متناسب با بزرگی و میزان تأثیرگذاری دانشگاه در جامعه باشد.

مشکینی اضافه کرد: علم به تعبیر معصوم (ع)، سلطان و مظهر قدرت است و رسانه که خود یک مقوله و قوه علمی مؤثر است، می‌تواند میزان قدرت و تأثیر گذاری علوم را چند برابر کند.

وی گفت: خبرگزاری آنا خوشبختانه رشد خوبی را به دست آورده و این به دلیل نگاه دانشگاه و افراد موثری است که در این مجموعه حضور دارند، مسیر صعودی آنا با جهش همراه بوده است و این حرکت باید ادامه دار و جهش آن هم بزرگتر شود. 

معاون تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تغییر مدیریت همانند دوی امدادی است که امروز به آقای مقدسیان سپرده خواهد شد، ایشان ارتباط خوبی با ارکان دانشگاه دارد که می‌تواند برای خبرگزاری آنا مفید باشد. از آقای قجری هم تشکر میکنم و از خداوند میخواهم که به مقیاس خودش جبران کند، ارتباطشان را قطع نکنند در فرآیندهای آنا حضور داشته باشد.

مشکینی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در ۴۰۰ شهر و ۴ کشور واحد دارد و باید ردپای علمی دانشگاه بازتاب بیشتری داده شود.

در ادامه این جلسه علی قجری، مدیرعامل سابق خبرگزاری آنا گفت: در هفت ماه گذشته خبرگزاری آنا متفاوت شده و رو به رشد بوده است و توانسته سهم جدی از بازار علم و فناوری کشور کسب کند. 

وی ادامه داد: خبرگزاری آنا هم اکنون به زبان های انگلیسی و عربی فعالیت می‌کند. حوزه مدیا و فیلم به خبرگزاری آنا اضافه شده است. خانه خلاق نیز در این خبرگزاری راه اندازی شده که گام برزگی است.

در ادامه محمدعلی مقدسیان، مدیرعامل خبرگزاری آنا در این مراسم بیان کرد: از اعتماد دکتر مشکینی تشکر می‌کنم، از زحمات آقای قجری نیز تشکر می‌کنم انشالله از این به بعد در خدمتشان هستیم و از تجربیاتشان استفاده می‌کنم. 

وی افزود: امروز جنگ رسانه داریم و رسانه از اهمیت خاص برخوردار است و ما باید تلاش مضاعف داشته باشیم، آنا به عنوان خبرگزاری علم و فناوری است و باید به جوانان امید بدهیم و ظرفیت‌های علمی کشور را نمایان کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل زیادی در حوزه علم دارد باید بتوانیم این پتانسیل را نشان دهیم و حرف اول و آخر علم و فناوری کشور را آنا بزند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته