دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آیین پاسداشت روز استاد و مقام شامخ معلم در واحد تهران شمال؛

علی‌محمد صفانیا: دو اصل «احترام و اعتماد متقابل» و «تعهد و تبعیت از قانون» به دانشگاه در رسیدن به اهدافش کمک می‌کند

آیین‌ پاسداشت روز استاد و مقام شامخ معلم، بعداز ظهر امروز با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس، معاونان پژوهشی و آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و دانشجویان در این واحد برگزار شد.
کد خبر : 81626

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آیین پاسداشت مقام شامخ استاد در واحد تهران شمال ساعتی پیش برگزار شد. این آیین با تقدیر از 15 عضو هیات علمی این واحد همراه بود. از میان این 15 نفر، 5 نفر از استادان پیشکسوت دانشگاه، 9 نفر از استادان منتخب فرهنگی و علمی و یک نفر نیز از اعضای شورای راهبردی زنان فرهیخته بودند.


علی‌محمد صفانیا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر حاضران در مراسم خیرمقدم گفت و ادامه داد: «آن چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد، علم‌آموزی و دانش‌آموزی است. این نگاه به دانش در راستای فرموده پیغمبر است که می‌فرماید "اگر دانش در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس آن را یاد می‌گیرند"».


او گفت: «اگر امروز ما دور هم جمع شده‌ایم که این سنت را ارج نهیم برای این است که این سنت‌ها در وجود و ظاهرمان است. این سنت‌ها جزو عناصر سازنده فرهنگ ایرانی و اسلامی است و اگر این سنت‌ها و عناصر سازنده آن را فراموش کنیم تمدن و فرهنگ ایرانی را از یاد برده‌ایم.»


صفانیا راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی را در راستای همین سنت‌ها دانست و گفت: «بنیان‌گذاران این دانشگاه افرادی آرمان‌گرا و خواهان پیشرفت ایران بودند. پیش از راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی نگاه مردم به چشم و دست دولت بود و دانشگاه آزاد اسلامی توانست نظام آموزش عالی را بدون اتکا به دولت بنیان نهد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: «آن‌چه امروز در پایه و اساس اقتصاد مقاومتی از آن بحث می‌شود نگاه درون‌زا به توانایی‌های داخلی است که دانشگاه آزاد اسلامی این امر را در دستور کار خود داشته و می‌تواند بیشتر از گذشته در راستای موفقیت بیشتر ایران اسلامی تلاش کند. این موفقیت‌ها هیچ‌گاه تصادفی نبوده و نخواهد بود اینها نتایج تلاش‌های خانواده فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی است.»


او افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال می‌کوشد با بهره‌گیری از توان علمی استادان و کارکنان هم توسعه کمی و هم کیفی را در دستور کار خود قرار دهد. این واحد معتقد است اصل احترام و اعتماد متقابل در مقابل اصل تعهد و تبعیت از قانون به ما را در راستای رسیدن به اهداف‌مان کمک می‌کند.»


صفانیا یادآوری کرد واحد تهران شمال کوشیده است در کنار گسترش تحصیلات تکمیلی فضای مناسب را هم برای استادان مهیا کند.


صفانیا گفت: «براساس همین سنت‌ها اهل علم تکریم می‌شوند، چون آن‌ها هستند که چشم‌انداز توسعه کشور را می‌سازند. ما تلاش می‌کنیم که این سنت‌های دیرینه را حفظ کنیم و بر دستاوردهای آن بیفزاییم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته