دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1395 - 12:58
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی تمجید کرد

مخبر دزفولی:‌ تلاش‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان با سرعت پیش می‌رود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه هیات‌عالی تجدیدنظر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» بر عملکرد ویژه دانشگاه‌ها در محقق ساختن اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
کد خبر : 78899

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا مخبردزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «محور اصلی اقتصاد مقاومتی، دانش‌بنیان شدن آن است. اگر بخواهیم در برنامه‌های کلان کشور موفق باشیم باید پایه‌ها و مبانی اقتصاد را در صحنه ثروت‌آفرینی برای کشور مستحکم کنیم.»


مخبردزفولی افزود: «همچنین اگر بخواهیم تولید ملی کیفیت پیدا کند، باید در همه بخش‌های مرتبط با اقتصاد، علم و فناوری ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کنیم. براین‌اساس دانشگاه‌ها می‌توانند به کمک کشور بیایند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌تواند در این زمینه نقش مفیدی ایفا کند.»


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقش کلیدی نظام نوآوری در اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: «بر همین اساس خانواده علم و فناوری کشور اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و همه مجموعه علمی باید دست‌به‌دست هم بدهند و جریان اقتصادی کشور را علم‌محور، دانش‌محور و فناوری‌محور کنند تا آینده کشور تضمین شود.»


او درباره توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «تلاش‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه صورت گرفته است به ویژه در زمان مدیریت دکتر حمید میرزاده، به سرعت پیش می‌رود. دانشگاه آزاد اسلامی بنای کار خود را بر کمک به جریان علمی کشور و ایجاد رشته‌های علمی متناسب با نیازهای ویژه کشور و ثروت‌آفرینی گذاشته است.»


اولین جلسه هیات‌عالی تجدیدنظر موضوع ماده واحده مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حضور دکتر داوری اردکانی، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر اعضا برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته