دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 13:14
رئیس انجمن جراحان عمومی ایران:

افزایش دیه موجب افزایش بی‌رویه شکایت از پزشکان می‌شود

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران، عنوان کرد: افزایش دیه موجب افزایش بی‌رویه شکایت از پزشکان می‌شود به گونه‌ای که همراه بیمار به محض بروز هرگونه خطایی با انگیزه دریافت دیه از پزشک شکایت و اعتبار پزشکان را زیر سوال می‌برد.
کد خبر : 77157

دکتر بهزاد رحمانی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا افزایش میزان دیه را یکی از عوامل تاثیر‌گذار در افزایش بی‌رویه شکایت از پزشکان دانست و گفت: تعرفه‌های پزشکی باید بر اساس چند فاکتور از جمله ریسک جراحی تعیین شود اما متاسفانه این امر در کشور ما اجرایی نمی‌شود، برای مثال تعرفه جراحی آپاندیسیت 100 هزار تومان است اما اگر به هر دلیلی این جراحی دچار مشکل شود همراه بیمار برای دریافت دیه 300 میلیونی از پزشک شکایت می‌کند بدون آنکه از ریسک جراحی، عوامل تاثیرگذار در جراحی و بی‌گناهی پزشک در خطای بروز یافته اطلاعی داشته باشد.


وی شکایات نابه‌جا از پزشکان را از عوامل تاثیر‌گذار در کاهش تمایل پزشکان برای انجام برخی جراحی‌ها دانست و افزود: زمانی که از یک پزشک که هیچ‌گونه نقشی در خطای جراحی نداشته شکایت صورت گیرد پزشک باید به مدت دو سال در رفت‌وآمد برای اثبات بی‌گناهی‌اش باشد که در نهایت اثبات می‌شود پزشک بی‌گناه بوده اما پزشک علاوه بر آبرو و اعتبار، زمان زیادی را از دست داده است.


رئیس انجمن جراحان عمومی ایران، در ادامه تصریح کرد: باید روند شکایت از پزشک تغییر یابد و هر بیمار و یا همراهی با بروز هرگونه مشکلی اجازه شکایت نداشته باشد.


رحمانی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: متاسفانه برخی همراهان بیمار به محض بروز هرگونه مشکلی برای دریافت دیه میلیونی از پزشک شکایت می‌کنند و این امر موجب می‌شود پزشکان برای انجام جراحی‌هایی با ریسک بالا تمایلی نداشته باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تعرفه پزشکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته