دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در ششمین نشست هماهنگی و امور پایش استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد

دکتر واشقانی: پتنت‌های بین‌المللی دانشگاه افزایش پیدا کند

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ششمین نشست هماهنگی و امور پایش استان‌ها که صبح امروز به ریاست دکتر حمید میرزاده ریاست دانشگاه برگزار شد، بر افزایش تعداد مراکز رشد به 150 و تعداد واحدهای فن‌آور به 800 واحد تا پایان سال 96 تاکید کرد.
کد خبر : 75963

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به فعالیت‌های گسترده این دانشگاه در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: «این دانشگاه دارای 85 مرکز رشد است و مرکز یعنی 60درصد و همچنین 712 واحد فن‌آور در این شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر هستند. 588 یعنی 82درصد این واحدهای فن‌آور در دوره مدیریت دکتر حمید میرزاده راه‌اندازی شده‌اند و طبق برنامه، باید تا پایان سال 96 تعداد مراکز رشد به 150 و تعداد واحدهای فن‌آور به 800 واحد افزایش یابد.»


واشقانی فراهانی افزود: «تولید دانش فنی از طریق ثبت اختراع در بحث پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان اهمیت به‌سزایی دارد، اما متاسفانه ثبت اختراع دارای وضعیت مناسبی در کشور نیست. امیدواریم با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که اخیرا از سوی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده و همچنین حمایت‌های او، این مشکل رفع شود.»


او گفت: «پتنت‌های بین‌‌المللی که به نام دانشگاه آزاد اسلامی ثبت می‌شود، باید افزایش یابد. همچنین باید در اجرای بخشنامه‌های پژوهشی و بخشنامه‌های مربوط به رشد و ارتقای مجلات، همکاری‌های لازم انجام شود تا بتوان این برنامه‌ها را اجرایی کرد.»


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از همه واحدها خواست آمار مقاله‌های مستخرج از پایان‌نامه‌های دفاع شده را به صورت منظم ارائه کنند و به سامانه ساها و آزاد اکسپو توجه ویژه‌ای داشته باشند.


او افزود: «باید مراکز تحقیقاتی در تمام استان‌ها راه‌اندازی شود تا اهداف پژوهشی موردنظر بتواند در این مراکز اجرایی شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب