دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1395 - 13:43
محمد مصطفی دعاگویی

در مسیر بازمهندسی فرایندها و هویت بخشی به کارکنان

محمد مصطفی دعاگویی، رییس مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشتی از دغدغه ها و فعالیت های این مرکز در سالی که گذشت گفته است.
کد خبر : 73809

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه فرهیختگان، رئیس مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشتی در سالنامه روزنامه فرهیختگان اظهار کرد؛ در سالی که گذشت تلاش کردیم تا یک نوع ارتباط و تعامل سازنده و مستمر با تمام ذی نفعان سازمان داشته باشیم تا مقداری از روال سنتی که با دفتر حوزه ریاست وجود داشت دور شده و این فرایند را تسهیل کنیم. همچنین پیگیری بخشی از برنامه‌ها ، دستورات و اهدافی که ریاست دانشگاه دنبال می‌کند برعهده حوزه ریاست دنبال می کند؛ به طور مثال بخشی از طرح‌های تجمیع یک و دو در دانشگاه که به نحوی بازآرایی ساختار و تشکیلات اداری بود در حوزه ریاست دنبال شد.


تمرکز زدایی و تفویض اختیار به هیات امناها در حوزه ریاست دنبال می‌شود که در این زمینه تلاش کردیم تا پیگیری اجرا و به نتیجه رسیدن بخشنامه‌ها و مقرراتی که در حوزه ریاست ارجاع می‌شود را در واحدها دنبال کنیم که تقریبا در این زمینه نسبت به سنوات قبل حرکت رو به جلویی اتفاق افتاد.


برای سال 95 هم نیز برنامه‌هایی را در دست اجرا داریم که مهمترین آن، توسعه و تعمیق فرهنگ پاسخگویی به ذینفعان است. در واقع ما ضعف در تکریم ارباب رجوع و پاسخگو نبودن سطوح مختلف سازمانی به ذینفعان را به عنوان یک آسیب و نقطه قابل بهبود شناسایی کردیم و تلاش می‌کنیم این ضعف را در ترکیبی از سامانه‌ها و ابزارهای سخت افزاری متنوع و در بعد نرم افزای با توسعه فرهنگ پاسخگویی رفع کنیم . تمام کارکنان و همکاران ما در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی باید رسالت خود را تکریم مراجعان و ذینفعان و پاسخگویی بدانند که این موضوع در سال 95 دنبال خواهد شد.


همچنین بحث احقاق حقوق ذینفعان را با تسهیلاتی که داشتیم و ارتباط با سازمان را به عنوان نماینده ریاست در سازمان و واحدها دنبال خواهیم کرد. بحث بعدی اصلاح و بازمهندسی فرایندها و بازتعریف نظامات سازمانی دانشگاه است که این موضوع خواسته دکتر میرزاده است که ما از معاونان و مدیران دانشگاه این موضوع را خواهیم خواست. دیوان‌سالاری و بروکراسی حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی از نکاتی است که باید اصلاح شود. ما گذر از این فرایندهای سنتی و دیوان‌سالاری اداری دانشگاه را مطابق با روش‌ها و ابزارهای نوین بازتعریف و تقویت خواهیم کرد.


در پایان بحث هویت بخشی اجتماعی به استادان و مجموعه کارکنان دانشگاه است؛ معتقدم در دانشگاهی که بیش از 33 سال از تاسیس آن می‌گذرد هنوز بخش عمده‌ای از کارکنان هویت اجتماعی خود و سهم سازنده در حرکت رو به جلوی دانشگاه را پیدا نکرده اند. در سال گذشته اقداماتی در این زمینه صورت گرفت تا این هویت احیاء شود و در سال 95 این موضوع را به عنوان یک ظرفیت سازنده برای دانشگاه دنبال می‌کنیم.



انتهای پیام/

برچسب ها: تجمیع
ارسال نظر
هلدینگ شایسته