دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1394 - 16:50

واکنش رئیس بیمارستان قائم به شرایط نامناسب این بیمارستان/ چرایی بازدید ناتمام وزیر

رئیس بیمارستان قائم مشهد در پی واکنش و عصبانیت وزیر بهداشت نسبت به وضعیت این بیمارستان، گفت: در گذشته برای افزایش فضای بیمارستانی با بخش خصوصی همکاری‌هایی انجام شده بود که با اجرای طرح تحول و افزایش بار مراجعات مشکلات افزایش یافت اما امیدواریم با توجه به تاکید وزیر بهداشت تا پایان امسال برخی مشکلات برطرف شود.
کد خبر : 65730

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، شامگاه گذشته (جمعه) وزیر بهداشت ضمن بازدید از بیمارستان قائم مشهد نسبت به کمبود نیروی متخصص، پرستار و فضای بخش اعصاب این بیمارستان واکنش نشان داد. این در حالی است که این کمبودها و مشکلات بارها توسط وزیر بهداشت به مسئولان دانشگاه و بیمارستان مشهد گوشزد شده بود اما بی‌توجهی به برطرف کردن آن موجب ناتمام ماندن بازدید وزیر از بیمارستان قائم شد.


دکتر مصطفی داستانی، رئیس بیمارستان قائم مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا تاکنون به این مشکلات‌ و کمبودها توجه جدی نشده است، گفت: برای افزایش فضای بیمارستانی همکاری‌هایی با بخش خصوصی در گذشته انجام شده بود که با اجرای طرح تحول و افزایش بار مراجعات کمبودها در بیمارستان افزایش یافت.


وی درباره علل واکنش تند وزیر بهداشت در خصوص وضعیت بخش اعصاب این بیمارستان، افزود: بخش اعصاب بیمارستان قائم مشهد تنها مرکز جامع اعصاب در شرق کشور است که نیمی از مراجعان این بخش شهروندان این استان و شهرهای‌ اطراف و نیمی دیگر از مراجعان، زائرانی هستند که به این شهر به قصد زیارت سفر می‌کنند، بنابراین بار مراجعات در این بخش بسیار زیاد است و این در حالی است که این بیمارستان به شدت دچار کمبود نورولوژیست (متخصص مغز و اعصاب) است.


داستانی افزود: بنده از ابتدای سال تعدادی نورولوژیست را به معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی کردم اما برای پذیرش نیروی متخصص شرایطی وجود دارد که افراد معرفی شده مورد تائید نبودند اما با توجه به تاکید وزیر بهداشت بر جذب نیروی مقیم متخصص نورولوژی این مشکل تا پایان سال برطرف خواهد شد.


رئیس بیمارستان قائم مشهد در ادامه کمبود نیروی پرستاری را یکی دیگر از مشکلات بخش اعصاب این بیمارستان دانست و یادآور شد: کمبود فضا ما را در جذب نیروی پرستاری دچار مشکل کرده است که امید است با افتتاح بخش اورژانس اعصاب بیمارستان که در دست ساخت است این مشکل نیز تا پایان سال و یا سال آینده برطرف شود.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی براینکه آیا برای ساخت و افتتاح بخش اورژانس اعصاب، بودجه و منابع مورد نیاز در دسترس وجود دارد یا خیر، گفت: بودجه کافی در اختیار وجود دارد اما احتمال می‌رود برای سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت و تاکید وزیر بهداشت منابع بیشتری در اختیار ما قرار بگیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر بهداشت
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
احمد احمدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
۰
با اهدا سلام برای عملیاتی کردن بیمارستان قائم ومدیریت عالی ان نیاز است افرادی غیر پزشک به عنوان مدیر داخلی در تمام سطوح غیر از امور پزشکی نظارت ومدیریت کنند پزشکان فقط توانایی‌کار پزشکی را‌مدیریت کنند خدارا شکر باید کرد همان راهم باسختی مدیریت می کنند چون توانایی به لحاظ تبابت در مطب وچند جای دیگر را ندارند
هلدینگ شایسته