دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1394 - 10:46
مسئولان دانشگاه‌های انگلیس به فکر چاره‌ای برای کاهش فشار امتحانات نهایی هستند

مرگ دانشجو بر اثر مصرف قرص آرام‌بخش

مرگ یک دانشجو بر اثر مصرف داروهای آرام‌بخش، مسئولان دانشگاهی انگلیس را به فکر چاره‌ای برای کاهش فشار برای دانشجویان انداخته است.
کد خبر : 63000

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از تلگراف، دانشجویی که قصد داشت با داروهای ضدافسردگی بر فشار و نگرانی پیش از امتحان سال آخرش فائق آید جان خود را از دست داد. دیوید کانل 21 ساله داروها را به صورت آنلاین خریده بود که بتواند با مصرف آن‌ها نگرانی‌اش را کاهش دهد.


کانل مقدار زیادی از این دارو استفاده کرده بود. جسد او را هم‌خانه‌ای‌هایش پیدا کرده‌اند. او 5 روز در خانه دیده نشده بود و هم‌خانه‌ای‌ها سرانجام در اتاق خوابش را شکسته بودند. دیوید کانل دانشجوی علوم کامپیوتر دانشگاه هال بود و دارو را از یک شرکت اسکاتلندی خریده بود تا بتواند فشارهای امتحانش را از خانواده‌اش پنهان نگه دارد.


این دارو تنها در ژاپن و هند قانونی است و در بیشتر اروپا مصرف آن از سوی انسان ممنوع است. پروفسور پل مارکز گفته است که این دارو احتمالا ده برابر قوی‌تر از دیازپام است. او گفته: «فکر می‌کنم او داشته تجربه می‌کرده که چه راه‌هایی برای فرو نشاندن نگرانی جز الکل وجود دارد. فشاری که در زندگی دانشجویی وجود دارد آن‌قدر هست که انسان‌ها را نگران کند و نگذارد آینده‌شان را ببینند. متاسفانه در نهایت این اتفاق تراژیک برای دیوید افتاد و به مرگ غم‌انگیز او منجر شد.»


کانل در سال سوم دانشگاه‌ و عضو همیشگی تیم هاکی دانشگاه هال بود. او چند رو در اینترنت به دنبال نسخه‌ای برای کاهش نگرانی‌هایش گشته بود و سرانجام با این دارو برخورد کرده بود. یکی از هم‌خانه‌ای‌هایش گفته بود: «من یک کیسه پلاستیکی پیدا کردم که رویش نوشته شده بود برای مصرف انسانی نیست. از او پرسیدم این دارو چیست و او جواب داد خریدن‌اش در انگلیس ممنوع است اما در شرق برای بی‌خوابی و نگرانی استفاده می‌شود.»


استفاده زیاد از این دارو می‌تواند منجر به از کار افتادن یک عضو از بدن شود. مرگ این دانشجو اگر چه بر اثر اشتباه خود او هم بوده است مسئولان دانشگاهی را به فکر انداخته است که چاره‌ای برای کاهش فشارها و نگرانی‌های دانشجویان بیندیشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته