دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ضرورت رایزنی خردمندانه با داوران انتخابات مجلس

حمیدرضا عارف که از کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم انصراف داده است، در یادداشتی در روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان با اشاره به نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات‌های نظارت بر انتخابات مجلس دهم، از اصلاح‌طلبان خواست تا ضمن حفظ آرامش و پایبندی به اصول و معیارهای خود در رایزنی با شورای نگهبان، اعضای این شورا را با استدلال‌های خود مجاب به تایید صلاحیت چهره های خود کنند.
کد خبر : 62453

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، در این یادداشت آمده است:


روزی که شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به ریاست دکتر محمدرضا عارف، شعار انتخاباتی خود را «امید، آرامش و رونق اقتصادی» معرفی کرد، تحلیل‌های مختلفی در مورد این شعار صورت گرفت اما اینجانب به‌عنوان یک شهروند اصلاح‌طلب گمان نمی‌کردم که نیاز به مفهوم والای این شعار تنها چند روز پس از اعلام آن تا این حد احساس شود.


«امید» و امیدواری یک مفهوم همیشگی است که زمان و مکان ندارد اما ارزش تداوم آن در شرایطی که زمینه‌های «ناامیدی» و سختی کار بیشتر مشهود است، قطعا بالاتر است. در شرایط طبیعی و آسان، امیدوار بودن چندان کار سختی نیست، اما در شرایطی که محیط و عوامل محیطی عرصه را برای امیدوار بودن تنگ می‌کنند، تداوم امیدواری معنای ویژه‌ای دارد. انسان‌های بزرگ، ملتی بزرگ را می‌سازند و ملت بزرگ همیشه برای شرایط ویژه آماده است. آماده برای حفظ «آرامش» حتی در شرایطی که «امید»واری سخت است.


امروز و پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات‌های نظارت، اصلاح‌طلبان و طرفداران این تفکر، چه به‌صورت جریانی و چه در عرصه ملی، بیش از هر زمان دیگری نیازمند تداوم امید و حفظ آرامش در عین پایبندی به اصول و معیارهای خود هستند. اگر انتخابات را به‌مثابه یک لیگ فوتبال در نظر بگیریم و هر کدام از جریانات سیاسی را تیم‌های شرکت‌کننده در این لیگ فرض کنیم، امروز شرایط به‌گونه‌ای است که هیات داوران این لیگ از قبل از شروع مسابقات حکم به اخراج برخی بازیکنان تیم «ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان» داده است. در این شرایط مدیران این تیم موظفند با رعایت خردمندی شروع به تعامل با برگزارکنندگان مسابقات کرده و هیات داوران را با ارایه مدارک مستدل مجاب به بازپس‌گیری «کارت‌های قرمز و زرد» صادر شده کنند و همزمان با تداوم امیدواری تا زمان باقی‌مانده به شروع مسابقات اقدام به «یارگیری» از بازیکنان تازه نفس و جوان‌تر که شاید سابقه بازی‌های جدی و سخت را تا امروز نداشته‌اند اما باتوجه به شرایط پیش آمده با انگیزه بیشتر آمادگی حضور در زمین مسابقه و جلب‌توجه طرفداران تیم «ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلبان» را دارند، کنند.


هرچند که حتی طبق قوانین فوتبال تیمی که تعداد نفراتش در زمین کمتر از هفت نفر باشد به‌طور طبیعی حق حضور در مسابقه را ندارد، اما این هنر مدیران شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است که چگونه هم با پایبندی به اصول بازی جوانمردانه که مهم‌ترین آن بی‌طرفی هیات داوران است و هم براساس منافع طرفداران و در نهایت منافع ملی دست به طراحی جدیدی بزنند تا بتوانند در بهترین شرایط «ممکن» در مسابقات حضور یابند.


البته در چنین شرایطی بیشترین کمک و حمایت از سوی طرفداران این تیم خواهد بود که تنها و تنها با «امید» و حفظ «آرامش» چتر حمایتی خوبی را برای مدیران تیم «محبوب» خود فراهم آورند و تا انتها حتی در شرایط بسیار ناعادلانه حمایت خود را از تیم «ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلبان» نه‌تنها کمتر نکرده بلکه با دعوت از تماشاگران ساکت و غیرطرفدار به حضور در ورزشگاه و طرفداری از این تیم، حداقل تا حدی شرایط نا برابر مسابقه را بهبود بخشند. و اینگونه خواهد بود که «امید» و «آرامش» اثر خود را در پای صندوق‌های رای نشان خواهد داد و مهم‌ترین دغدغه امروز کشور که همان «رونق اقتصادی» و بهبود معیشت مردم است به سمت برطرف شدن پیش خواهد رفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته