دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 10:27
رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با آنا عنوان کرد

پایتخت‌نشینان از تردد در سطح شهر خودداری کنند/ استفاده از ماسک فیلتردار الزامی است

رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت، عنوان کرد: امروز وضعیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای تمام افراد جامعه قرار دارد، بنابراین توصیه می‌شود افراد از تردد در سطح شهر خودداری کنند و اگر مجبور به خارج شدن از منزل هستند حتما از ماسک فیلتردار استفاده کنند.
کد خبر : 55521

دکتر مهدی نجمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به قرار گرفتن وضعیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای تمام افراد جامعه، گفت: به تمام افراد ساکن تهران به خصوص سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود تا پایان امروز از حضور در فضاهای باز اجتناب کنند.


رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت، افزود: اگر افراد بنا به دلایلی مجبور به خروج از خانه شدند توصیه می‌شود حتما از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند و زمان حضور خود در فضاهای باز را به حداقل برسانند.


وی عنوان کرد: همچنین به افراد توصیه می‌شود از انجام هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزش در هوای آزاد خودداری کنند زیرا ورزش موجب ورود حجم زیادی هوا به ریه‌ها می‌شود و این امر می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات متعددی برای افراد باشد.


به گفته نجمی؛ پایتخت نشینان از باز کردن پنجره‌ها و ورود هوای آلوده به داخل اتاق و یا محل کار خودداری کنند.


رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت در ادامه به بیماران قلبی و ریوی توصیه کرد داروهای خود را به صورت منظم مصرف کنند و اگر دچار علائم شدند حتما به پزشک مراجعه و یا با پزشک معالج خود مشورت کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: به افراد توصیه می‌شود در صورت خروج از منزل پس از بازگشت حتما یک لیوان شیر گرم بنوشند زیرا مصرف شیر موجب بهبود علائم تنفسی می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب