دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1399 - 17:48
در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی؛

نشست تخصصی «بررسی ابعاد حقوقی تهدید هواپیمای ماهان توسط دو جنگنده‌ آمریکایی» برگزار شد

در پی اقدام تجاوزکارانه آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ماهان نشست تخصصی با عنوان «بررسی ابعاد حقوقی تهدید هواپیمای ماهان توسط دو جنگنده آمریکایی» در دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی برگزار شد‌.
کد خبر : 515243
158699_263.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی واحد تهران مرکزی، در پی اقدام تجاوزکارانه آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ماهان نشست تخصصی با عنوان «بررسی ابعاد حقوقی تهدید هواپیمای ماهان توسط دو جنگنده آمریکایی» در دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد‌.


هدف از این نشست بررسی ابعاد حقوقی این تعرض، نحوه پاسخگویی به آن و طرح شکایت در مجامع بین المللی و داخلی و همچنین تاکید بر لزوم مقابله جامعه جهانی با این‌گونه تعرضات و پیشگیری از اقدامات تجاوزکارانه‌ مشابه بوده است.


این گزارش حاکی است، نشست فوق با دبیری علیرضا ظاهری، مدیرگروه حقوق بین الملل دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی و با سخنرانی حسین نواده توپچی، عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی، هیبت الله نژندی‌منش، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، علیرضا دلخوش، عضو هیئت علمی دانشگاه عدالت و  مهسا سادات زواره‌ئی دانشجوی دکتری حقوق بین الملل و مدرس دانشگاه برگزار شد.


بر اساس این گزارش،  زواره‌ئی به‌عنوان سخنران اول در سخنانی ضمن تاکید بر لزوم ارتباط صنعت با دانشگاه به‌عنوان یک امر مهم و ضروری اقدام به تشریح اتفاق پیش آمده و طرح ابعاد مختلف حقوقی آن به زبان فارسی و انگلیسی پرداخت. 


در ادامه نژندی منش به‌طور خاص حضور غیر قانونی آمریکا در منطقه را مطابق با قوانین بین المللی، توپچی این اقدام را از منظر حقوق بین الملل هوایی و دکتر دلخوش از منظر قوانین و مقررات حقوق بشری و همچنین نحوه‌ طرح شکایت مورد بررسی قرار دادند. 


گفتنی است، نشست با اهدای لوح تقدیر به سخنرانان از طرف علیرضا شمشیری، رئیس دانشکده حقوق  واحد تهران مرکزی به پایان رسید.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته