زود به مدرسه فرستادن کودکان سبب کاهش تمرکز آنها میشود
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، زود به مدرسه رفتن کودکان با کاهش تمرکز و بیشفعال شدن آنها ارتباط مستقیم دارد.
پژوهشی تازه در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا نشان داده است که به تعویق انداختن سن به مدرسه رفتن کودکان سبب افزایش تمرکز و بهبود نمرات درسی آنها میشود.
به گزارش دیلی میل، پژوهشگران دانشگاه استنفورد دریافتهاند که یک سال تأخیر در ورود به مدرسه سبب میشود که کودکان در سن یازده سالگی تا 73 درصد کمتر دچار اختلال نقص تمرکز بیش فعالی (ADHD) شوند. نتیجهگیری آنان بر اساس یافتههای پژوهشی گسترده در مورد کودکان دانمارکی صورت گرفته است. به گفته این پژوهشگران توانایی تفکر طولانیتر به جای تمرکز بر آموزش رسمی به بهبود سلامت روان کمک میکند.
پروفسور تامس دی استاد دانشگاه استنفورد، میگوید با این تأخیر در ورود به مدرسه «احتمال اینکه یک کودک معمولی در آن سن از لحاظ رفتارهای بیشفعالی نمرههای غیر طبیعی، و یا بالاتر از حد نرمال بگیرد، از بین میرود.»
در بریتانیا و ایالات متحده، کودکان در سن پنج سالگی به مدرسه میروند، در حالی که در کشورهایی مانند فرانسه، بلژیک، اتریش، آلمان و دانمارک سن ورود به مدرسه به شش سال افزایش یافته است. سن ورود به مدرسه در ایرلند شمالی چهار سال است. در کشورهای دیگر اروپا، از جمله فنلاند، صربستان، بلغارستان و سوئد، کودکان مدرسه را تا زمانی که به هفت سالگی برسند آغاز نمیکنند. در ایران نیز سن ورود کودکان به مدرسه هفت سال است.
در پژوهش دانشگاه استنفورد اطلاعات مربوط به هزاران کودک دانمارکی در یک بررسی سلامت روان در سراسر آن کشور بررسی شده است. 54 هزار و 241 نفر از والدین وقتی به پرسشنامهها پاسخ دادهاند که فرزند آنها در سن هفت سالگی بوده است و 35 هزار و 902 پدر و مادر دیگر زمانی که کودکان آنها حدود 11 سال سن داشتند، پرسشنامهها را پر کردهاند و پاسخهای آنها با سرشماری عمومی در دانمارک برای تعیین تاریخ دقیق تولد کودکان مقایسه شده است.
گزارش از: ساسان گلفر
انتهای پیام/