دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا درباره بازگشایی صوری سینماها؛

پخش فیلم‌های تکراری یعنی بازگشایی سینمای99؟/ همراه با یک سینمای زوری!

عمده فیلم‌های در صف اکران به توزیع و نمایش آثار خود رضایت نمی‌دهند؛ چرا که نحوه حمایت‌ها مشخص نیست تا اینگونه نیز شکست احتمالی فیلم‌های باکیفیت و استاندارد سینمایی جبران شود.
کد خبر : 496870
_MID0246.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سینماهای کشور بالاخره پس از چهار ماه تعلیق از امروز، اول تیرماه فعالیت خود را از سرمی‌گیرند و درهای خود را به روی مخاطبان باز خواهند کرد. البته سالن‌ها فعلاً فیلم جدید ندارند و هرچه هست فیلم‌هایی خواهد بود که از ته‌مانده‌های قبل از شیوع کرونا و سال 98 باقی مانده‌اند.


هرچند قرار بود «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف 2» اکرانشان را از سرگیرند که با عملی نشدن وعده‌های حمایتی، اینها نیز قید نمایش خود را زدند تا عملاً سینماها از امروز به شکل خالی از فیلم‌های باکیفیت آغاز به کار کنند.


بنابراین این بازگشایی لااقل از امروز  به ظاهر صوری و تنها برای خالی نماندن عریضه است؛ بلکه سازمان سینمایی تکلیف اداری و نه حمایتی خود را انجام دهد!


سازمان سینمایی با شکست در اقناع صاحبان فیلم‌های جدید همچنان وعده «انتخاب و معرفی دو فیلم جدید در اسرع وقت» را می‌دهد؛ حال این انتخاب دو فیلم جدید کی و حمایت‌های دوباره به چه نحو خواهد بود تاکنون مشخص نیست.


عمده فیلم‌های در صف اکران رضایت به توزیع و نمایش آثار خود نمی‌دهند چرا که نحوه حمایت‌ها مشخص نیست تا این‌گونه نیز شکست احتمالی فیلم‌های باکیفیت و استاندارد سینمایی جبران شود.


بنابراین به‌رغم استقبال صاحبان سینما برای بازگشایی و اکران آثار تازه برای علاقه‌مندان، باید تا تعیین دو اثر جدید برای آغاز به کار رسمی اکران 99 صبر کرد.


با اقبالی که سینمادوستان از پیش‌فروش دو فیلم کنارکشیده داشتند، به نظر می‌توان روی اکران جدید تا حدودی حساب باز کرد به شرطی که سازمان سینمایی دست روی آثاری بگذارد که مخاطب را راضی به خرید بلیط و حضور در سالن‌ها آن هم در شرایط کرونایی کند.


انتهای پیام /4143/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته