دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1398 - 15:18
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی:

موقتاً از درآمد حضور گردشگران چینی صرف‌نظر می‌کنیم/ حفاظت از سلامت مردم اولویت ما هم هست

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: برای حفاظت از سلامت مردم، حاضریم موقتاً از درآمد حضور گردشگران چینی صرف‌نظر کنیم و پیشنهاد ما این است که تا بهبود شرایط از ورود مسافران توریستی و غیر توریستی خودداری شود.
کد خبر : 469366
unnamed.jpg

حرمت‌الله رفیعی در گفتگو با خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه میزان ورودی مسافر گردشگر و غیر گردشگر از کشور چین به کشورمان حدود 100 هزار نفر در سال است، گفت: اولویت برای جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی و جهانگردی، آرامش روحی و روانی و حفظ سلامت مردم است و این انجمن صنفی اعلام کرده است برای کمک به‌سلامتی مردم از درآمد حاصل از حضور گردشگران چینی در ایران چشم‌پوشی می‌کند.


وی افزود: در نامه‌ای که به وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نوشتیم هم اشاره کردیم متأسفانه بیماری کرونا وسعت زیادی پیداکرده، در سطح جهان نیز تدابیری در این خصوص اندیشیده شده و در ایران نیز نگرانی‌های زیادی را در بین همکاران و شهروندان ایجاد کرده است. با توجه به شرایط موجود، خواستیم تدابیری پیش‌بینی شود که مدت‌زمان کوتاهی به‌عنوان‌مثال برای دو هفته از آوردن توریست از مقصد چین خودداری شود.


رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور افزود: همچنین خواستیم تا از ایرلاین‌های داخلی که در مسیر کشور چین پرواز دارند، درخواست شود مدت‌زمان کوتاهی تا رفع کامل نگرانی شیوع این بیماری مهلک، از آوردن هر نوع مسافر توریستی و غیر توریستی به مقصد ایران خودداری شود.


رفیعی افزود: بخش خصوصی هم در کنار بخش خصوصی باید در مواقع و شرایط خاص وارد عمل شده و برای کاهش مسائل مبتلابه کشور تلاش کند.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته