دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1394 - 10:49
یک فوق تخصص چشم کودکان و استرابیسم در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

بی‌توجهی به درمان انحراف چشم موجب ابتلای کودک به تنبلی چشم می‌شود

یک فوق تخصص چشم کودکان و استرابیسم با بیان اینکه به تعویق انداختن درمان انحراف چشم موجب ابتلای کودک به تنبلی چشم می‌شود، عنوان کرد: کودکانی که به انحراف چشم مبتلا هستند باید قبل از ورود به مدرسه مورد درمان قرار بگیرند زیرا در غیر این صورت احتمال موفقیت درمان کاهش می‌یابد.
کد خبر : 43152

دکتر رضا اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا درباره انحراف چشم در کودکان، گفت: کودکان در بدو تولد باید از نظر سلامت چشم مورد معاینه قرار بگیرند تا در صورت بروز هرگونه بیماری و عارضه‌ای بتوان در اسرع وقت درمان را آغاز کرد.


این فوق تخصص چشم کودکان و استرابیسم، افزود: انحراف چشم در کودکان باید قبل از سنین 7 تا 8 سالگی مورد درمان قرار بگیرد که اولین قدم برای درمان، معاینه، سپس در صورت نیاز تجویز عینک و در آخر بستن چشم سالم برای مدت معین تجویز می‌شود.


وی با بیان اینکه به تعویق انداختن درمان انحراف چشم موجب ابتلای کودک به تنبلی چشم می‌شود، عنوان کرد: کودکانی که به انحراف چشم مبتلا هستند باید قبل از ورود به مدرسه مورد درمان قرار بگیرند زیرا در غیر این صورت احتمال موفقیت درمان کاهش می‌یابد.


اسدی افزود: علاوه بر این مساله به دلیل اینکه انحراف چشم، زیبایی کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد موجب افزایش فشار روانی و مورد تمسخر قرار گرفتن سایر همکلاسیان می‌شود، بنابراین بهتر است انحراف چشم در سنین زیر 5 سالگی مورد درمان قرار بگیرد.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، خاطرنشان کرد: برخی کودکان از بدو تولد به انحراف چشم مبتلا می‌شوند و برخی دیگر به دلیل سانحه و تروما مبتلا می‌شوند. بنابراین زمانی که کودکان به مراکز چشم پزشکی مراجعه می‌کنند باید علاوه بر معاینه، تاریخچه بیماری، زمینه ابتلا به بیماری، شرایط بارداری مادر، نحوه زایمان و غیره مورد بررسی قرار بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته