دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1394 - 13:24
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده خبر داد

همایش ملی اعتدال به صورت همزمان در12 استان برگزار می‌شود/ حضور رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از برگزاری همایش ملی اعتدال در 12 استان کشور به صورت همزمان خبر داد و گفت: امیدواریم در مراسم افتاحییه دومین همایش ملی اعتدال رئیس جمهوری نیز حضور یابند.
کد خبر : 42445

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، شهیندخت مولاوردی در نشست خبری دومین همایش ملی اعتدال (زنان، اعتدال، توسعه) در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار جانباختگان حادثه منا گفت: 50 تن از زنان اهل تسنن در این حادثه جان خود را از دست دادند که احتمالا مرجان نازقلیچی فرماندار بندر ترکمن نیز یکی از این جان‌باختگان است.


وی به راه‌اندازی پایگاه خبری همایش ملی اعتدال اشاره کرد و گفت: این پایگاه منبع بسیار ارزشمندی برای پیگیری سلسله نشست‌های اعتدال است و از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین همایش ملی اعتدال آغاز شده و این همایش ملی شنبه 18 مهر ماه همزمان با روز مباهله و خانواده برگزار می‌شود.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: در دولت یازدهم،‌ زنان به عنوان عاملان نقش آفرینی و هم به عنوان ذی نفعان برنامه‌ها و فرصت ها باید مورد توجه قرار گیرند و مطمئنیم پس از برگزاری همایش، با چاپ مقالات رسیده در قالب کتاب بتوانیم به ادبیات و راهکارهای جدیدی در زمینه اعتدال و زنان دست یابیم. هدف اصلی از برگزاری این همایش پاسخ به چگونگی تحقق عدالت جنسیتی در جامعه است زیرا عدالت جنسیتی شعبه‌ای از عدالت اجتماعی و ثمره تحقق رویکرد اعتدال در جامعه است.


مولاوردی یادآور شد: ریاست کمیته علمی این همایش به عهده محمد امین قانعی است و انجمن‌های علمی در کنار معاونت امور زنان و خانواده و کتابخانه ملی نقش موثری در برگزاری این همایش دارند.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: شورای سیاست‌گذاری دومین همایش ملی اعتدال هفته‌ای یک بار تشکیل جلسه می‌داد و در کنار آن کمیته‌های اجرایی، علمی، استان‌ها و اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کردند.


وی افزود: قرار است همایش ملی اعتدال به صورت همزمان در 12 استان کشور برگزار شود و همچنین در استان اصفهان یک هفته پس از پایان همایش این مراسم برگزار خواهد شد و امیدواریم در مراسم افتاحییه دومین همایش ملی اعتدال رئیس جمهوری نیز حضور یابند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته