دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سیزدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد

به همت معاونت معاونت پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز سیزدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.
کد خبر : 41487

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه در این همایش با بیان اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد اسلامی قرار داریم، گفت: برای تدوین این برنامه نیاز است همه حوزه ها از جمله پژوهش و فناوری برنامه های خود را برای رسیدن دانشگاه آزاد اسلامی به جایگاه برتر در حوزه بین المللی و ملی ارائه دهند.


وی افزود: رسیدن به این جایگاه نیز تنها از مسیر توسعه تحصیلات تکمیلی و انجام پژوهش های اصیل، بنیادی، ماموریت گرا و مسئله محور محقق خواهد شد.


واشقانی با توجه به اهمیت ایجاد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان گفت: پس از بازدید رییس جمهوری از واحد علوم و تحقیقات و پیشنهاد ایشان در خصوص تاسیس پژوهشگاه علوم و فناوری های نوین در دانشگاه آزاد اسلامی، از تمامی واحدها می خواهیم برنامه های خود را در این زمینه ارائه دهند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین از معاونان پژوهشی واحدها خواست تا برنامه های خود را با توجه به سند راهبردی پژوهشی دانشگاه برای تدوین برنامه راهبردی پژوهشی استان ها ارائه کنند.


واشقانی با توجه به اهمیت ایجاد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان گفت: پس از بازدید رییس جمهوری از واحد علوم و تحقیقات و پیشنهاد ایشان در خصوص تاسیس پژوهشگاه علوم و فناوری های نوین در دانشگاه آزاد اسلامی، از تمامی واحدها می خواهیم برنامه های خود را در این زمینه ارائه دهند

وی با تاکید بر اینکه تدوین برنامه پژوهشی استان‌ها از اصلی ترین برنامه های این برهه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در این خصوص از واحدها درخواست می کنم برای تدوین برنامه جامع پژوهشی استان بایکدیگر نهایت همکاری را داشته باشند.


واشقانی به اهمیت مشارکت واحدها در طرح ساها پرداخت و اظهار کرد: ایجاد شبکه یکپارچه آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی از مطالبات اصلی ریاست هیات امنا و همچنین رییس دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود به همین خاطر از واحدها می خواهیم هرچه سریعتر اطلاعات مربوطه را با دقت در این سامانه ثبت کنند.


وی به رعایت و اجرای بخشنامه های صادر شده از سوی معاونت پژوهشی اشاره کرد و گفت: این برنامه ها با هدف گذر دانشگاه آزاد اسلامی از نسل اول دانشگاه ها به نسل سوم یا همان دانشگاه های کارآفرین تدوین شده است.


معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ایجاد رابطه میان صنعت و دانشگاه ها گفت: یکی از رسالت های معاونان پژوهشی واحدها شناسایی نیازهای هر استان و تدوین طرح های پژوهشی برای حل این چالش هاست. چرا که التزام اجتماعی یکی از ویژگی های دانشگاه های نسل سوم به شمار می رود.


وی تولید علم را تنها تولید مقاله ندانست و افزود: کیفیت مقالات تولید شده برای دانشگاه آزاد اسلامی بسیار حائز اهمیت است چرا که در حال حاضر میزان ارجاع به مقالات این دانشگاه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.


سیزدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری،مدیران مراکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی به همت و میزبانی معاونت پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز از هشتم مهر در سالن آمفی تأتر مجتمع پتروشیمی تبریز در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته