دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایران و چک تفاهم‌نامه همکاری صنعتی امضا کردند

هم‌زمان با نشست مشترک هیئت صنعتی جمهوری چک و ایران، تفاهم‌نامه همکاری‌های صنعتی دو کشور امضاء شد.
کد خبر : 382469
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، محمدباقر عالی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل ایدرو و ادوارد موریچکی معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های صنعتی دو کشور را با تأکید بر مشارکت بخش خصوصی و دولتی دو طرف امضا کردند.


بر پایه این تفاهم‌نامه کارگروه صنعتی ایران و چک با محوریت ایدرو و وزارت صنعت در کشور چک تشکیل می‌شود.


معاونان وزرای صنعت دو کشور همچنین توافق کردند تا در حوزه صنایع خودروسازی، حمل‌ونقل ریلی و نیز عرصه‌های فناوری‌های نو و صنایع انرژی از حداکثر ظرفیت و توانایی بخش دولتی و خصوصی برای گسترش همکاری‌ها بهره گرفته و بخش‌های حاکمیتی نسبت به تسهیل فرآیند همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور اقدام نمایند.


ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک چک – ایران به‌صورت JV (جوینت و نچر) به‌منظور توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و بازسازی و نوسازی صنایع و کشتی‌سازی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.


در این دیدار همچنین محمدباقر عالی معاون وزیر صنعت کشورمان خواستار فراهم آوری زمینه‌های ارتباط سریع و آسان بین صنایع کوچک و متوسط دو کشور شد.


ادوارد موریچکی معاون وزیر صنعت و ساوت پلاک چومبا سفیر جمهوری چک در ایران نیز بر اراده این کشور اروپایی برای هر چه سریع‌تر عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه فی‌مابین تأکید کردند.


انتهای پیام/4129/4083/ 


انتهای پیام/

برچسب ها: ایدرو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته