دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اطلاعیه سازمان گسترش و نوسازی صنایع؛

خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمت را ندارند/ قیمت‌های بازار آزاد خودرو باید کاهش یابد

سازمان گسترش به برداشت‌هایی که از گفتگوی معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل ایدرو درباره افزایش قیمت توسط خودروسازان شد واکنش نشان داد.
کد خبر : 319223
636709599127001724.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از ایدرونیوز، سازمان گسترش و نوسازی صنایع در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اینکه برخی برداشت‌های غیرواقعی مبنی بر گران شدن خودرو از گفتگوی دیروز معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل ایدرو صورت پذیرفته است به اطلاع می‌رساند چنانچه در این گفتگو به‌صراحت بیان‌شده خودروسازان مجوز و حق افزایش قیمت را ندارند.


در ادامه این اطلاعیه آمده است: بدیهی است ارائه پیشنهاد اصلاح قیمت از سوی خودروسازان به مراجع ذی‌ربط از قبیل سازمان حمایت یا ستاد تنظیم بازار؛ ضرورتاً به مفهوم پذیرش آن درخواست نخواهد بود و ارائه پیشنهاد و تقاضای بررسی کارشناسی از سوی بسیاری از صنوف تولیدی به این مراجع به‌طور مستمر انجام می‌گیرد و منحصر به صنعت خودرو نیست.


سازمان گسترش و نوسازی صنایع بیان کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو)، چنانچه در گفتگوهای اخیر رئیس محترم سازمان مکرراً تصریح‌شده؛ معتقد است قیمت‌های فعلی بازار آزاد خودرو غیرواقعی، کاذب و ناشی از التهاب‌های روانی ماه‌های اخیر است و ضرورت دارد قیمت‌ها تا سطح منطقی شدن برای مصرف‌کنندگان محترم کاهش یابد.


ایدرو اضافه کرد: بدیهی است این سازمان تمام توان خود را برای جلوگیری از سوداگری و التهاب آفرینی به‌منظور افزایش کاذب قیمت خودرو در بازار آزاد به کار خواهد بست.


انتهای پیام/4092/ 4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته