دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 16:44
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده خبر داد

صدور کارت منزلت برای مادران کودکان زیر ۵ سال

معاون رئیس جمهوری با اشاره به پیشنهاد کارت منزلت مادرانه گفت: مادران دارای کودک زیر ۵ سال دارنده این کارت می‌توانند از تخفیف ویژه در وسایل ایاب و ذهاب عمومی و خرید خوار بار و وسایل کودک برخوردار شوند.
کد خبر : 37669

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در همایش دو روزه خانواده سالم، خانواده سالم و جمعیت را دو مولفه اساسی توسعه پایدار دانست و گفت: بدون توجه به این دو نمی‌توان انتظار داشت توسعه یک کشور پایدار باشد، هرچند در اصل ۱۰ قانون اساسی جایگاه خاصی به موضوع خانواده اختصاص داده شده است.


وی افزود: یک سری قید و بندها که نه قانونی و نه شرعی است، باعث شده هر روز بر شاخ و برگ‌های مراسم ازدواج افزوده شود در حالی‌که باید برای جلوگیری از این مساله و تشویق و ترغیب جوانان به این پیوند آسمانی تغییرات فرهنگی صورت گیرد.


مولاوردی با تاکید بر تغییر این فرهنگ از خانواده‌ها اظهار کرد: یکی دیگر از مسائلی که خانواده‌ها را برای ازدواج دختران با مشکل روبرو کرده، موضوع جهیزیه ‌است در حالی‌ که در قانون مدنی تهیه وسایل زندگی بر عهده مرد است.


معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز خانواده‌ها از صفر تا صد جهیزیه دختران را خود فراهم می‌کنند، اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که بیشترین مراجعات را متوجه معاونت زنان و امور خانواده کرده تهیه جهیزیه خانواده‌ها برای فرزندان است در حالی‌ که پیگیری این مساله در حیطه ماموریت کاری ما نیست.


مولاوردی خانواده را کانون پرورش و تولید انسان و واحد بنیادین جامعه عنوان و اضافه کرد: خانواده و جمعیت از مهمترین دغدغه‌های هر نظام سیاستگذار و برنامه‌ریز در کشورهای مختلف است.


معاون رئیس جمهوری افزود: زنان شاغل باید حین کار از آسودگی و امنیت کودکان خود مطمئن باشند از این رو معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری همه گروه‌ها اعم از خانه‌دار و شاغل را در تدوین برنامه‌های خود مورد توجه قرار می‌دهد تا ضمن بهره‌مندی جامعه از تخصص و توان زنان شرایطی محیطی کار آنها منطبق با نقش مادری آنها ارتقا یابد.


وی گفت: یکی از کارهایی که پیگیر آن هستیم الزام دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای تاسیس مهد کودک ویژه کودکان زیر ۵ سال برای زنان و مردان شاغل در آن دستگاه است.


مولاوردی افزود: کارت منزلت مادرانه یکی دیگر از پیشنهاداتی است که مطرح شده و در دست بررسی است، مادران دارای کودک زیر ۵ سال دارنده این کارت می‌توانند از تخفیف‌های ویژه‌ای در وسایل ایاب و ذهاب عمومی مانند مترو و اتوبوس و حتی تخفیف خرید خوار بار و وسایل مورد نیاز کودک از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برخوردار شوند.


وی تصریح کرد: تخصیص اتاق‌های ویژه مادران شیرده در فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها در حال اجرایی شدن است.


به گفته معاون رئیس جمهوری، ترویج زایمان طبیعی با نگاه ویژه به رفع مشکلات عاملان زایمان‌های طبیعی یعنی ماماها و پیشگیری از سزارین‌های بی‌رویه یکی دیگر از مسائلی است که در حال انجام است و معاونت شرایط برخورداری مادران باردار از خدمات مورد نیاز را رصد می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته