دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1397 - 05:42

کمبود کاغذ در آمریکا مشکل‌ساز شد

کمبود کاغذ و تعطیلی چاپخانه‌ها در آمریکا باعث تأخیر در چاپ روزنامه‌ها و مجلات دانشگاهی شده است.
کد خبر : 352887
print_operator.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، زمانی که تابستان سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین انتشارات مستقل در آمریکا بسته شد، بسیاری از دانشگاه‌ها خود را آماده تأخیر در چاپ مجلات و روزنامه‌های دانشگاهی کردند. با این حال انتظار نمی‌رفت که عواقب بسته شدن انتشارات ادواردز برادرز مالی تا سال 2019 ادامه پیدا کند.


انتشار بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات دانشگاهی جدید با تأخیر انجام گرفت  که این امر دانشگاه‌هایی از جمله جان هاپکینز را با مشکل مواجه کرد. در ابتدا گمان می‌شد که کمبود کاغذ باعث این تأثیر منفی در صنعت چاپ شده است؛ اما دلیل اصلی تأخیر در انتشار روزنامه‌های دانشگاهی نبود.


با توجه به اینکه شرکت‌های تولید کتاب مشغله زیادی دارند و چاپخانه‌های زیادی بسته شدند، بنابراین ظرفیت چاپ کاهش یافته است. در گذشته وقتی در انتشار روزنامه‌ها و مجلات تأخیری صورت می‌گرفت، دانشگاه‌ها می‌توانستند کار را به چاپخانه دیگری بدهند؛ اما در حال حاضر چاپخانه و انتشارات دیگری وجود ندارد.


به همین دلیل انتشارات و چاپخانه‌های کتاب و مجلات مجبور هستند با برنامه چاپ و تأخیر در تحویل مجلات، روزنامه‌ها و کتاب‌های دانشگاهی هماهنگ شوند. علاوه‌ بر بسته شدن و ادغام چاپخانه‌ها در سال‌های اخیر، بسیاری از انتشارات کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌ها را با تیراژ کم چاپ می‌کنند تا مطمئن شوند که همه آنها به فروش می‌روند.


انتهای پیام/4021/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته