دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1397 - 13:20
کیانی مطرح کرد:

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد سنندج

رئیس دانشگاه آزاد سنندج با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: طی دو سال اخیر 8 میلیارد ریال حمایت مالی مستقیم از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است.
کد خبر : 327072
کیانی.jpg

محمد قربان کیانی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره آخرین وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد سنندج گفت: در حوزه حمایت از هسته‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان از 50 شرکت حمایت کرده‌ایم که در حال حاضر 32 شرکت فعال است.


وی افزود: در طی دو سال اخیر بالغ‌بر 8 میلیارد ریال حمایت مالی مستقیم از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته که در این میان 3 میلیارد ریال از محل دانشگاه آزاد واحد سنندج و 5 میلیارد ریال از محل تسهیلات معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین‌شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج تصریح کرد: درآمد واحدها ظرف دو سال اخیر یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده که پیش‌بینی می‌شود با تجاری‌سازی محصولات نرم‌افزاری در حوزه خدمات شهری تا پایان امسال، بیش از یک میلیارد ریال دیگر به میزان درآمد مرکز رشد اضافه شود.


وی با اشاره به‌ضرورت حمایت از محصولات دانش‌بنیان و تأمین بازار داخلی گفت: اخذ مجوزها و استانداردهای لازم برای محصولات دانش‌بنیان باید تسهیل شود.


کیانی با تأکید بر ضرورت حمایت از پژوهشگران گفت: از پژوهشگران و ایده‌پردازان در مراکز دانشگاهی و پژوهشی با اعطای بسته‌های تشویقی ازجمله ارتقای مرتبه علمی و گرنتهای پژوهشی حمایت می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج تصریح کرد: صندوق‌های حمایتی جهت کمک به عملیاتی کردن ایده‌های محققان و شرکت‌های دارای محصول باید ایجادشده و در تخصیص بودجه و امکانات به ایده‌های فناورانه بدون تبعیض عمل شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته