دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حکیمی‌پور در گفتگو با آنا افشا کرد:

نقش افراد خاص در تدوین نقشه راه بانک مرکزی/ دولت 5 سال راه را اشتباه رفت

یک استاد دانشگاه اقتصاد معتقد است حضور همتی در بانک مرکزی، در مدیریت بازار ارز تغییری ایجاد نکرده و برخی افراد نقش جدی در سیاست‌های کلان ایفا می‌کنند.
کد خبر : 314639

ابوالقاسم حکیمی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به تفکرات تیم اقتصادی دولت و اقتصاد مقاومتی گفت: دولت فعلی که از افرادی همچون آقایان نهاوندیان، نیلی، واعظی و سیف تشکیل‌شده، اعتقادی به اقتصاد مقاومتی نداشته و ندارند و این در حالی است که یک انسجام فکری و استراتژی مشخص در بین سیاست‌گذاری‌های اقتصادی تیم اقتصادی دولت هم وجود ندارد.

نقش رئیس‌جمهور این چیزی که می‌بینیم نیست!

حکیمی‌پور با تأکید بر اینکه مردان اقتصادی ما باید موانع و مشکلات را مطرح و در موردش با مردم و با کارشناسان صحبت کنند تا این بحران را برطرف کنند، ادامه داد: همانند رئیس‌جمهور ما که در وضعیت بحرانی دلار 11 هزار تومانی به کوه رفت، نمی‌توان به تغییرات مثبت امید داشت؛ این یعنی افرادی که ما برای نقش‌هایی مانند رئیس‌جمهور انتخاب کردیم، اشتباه هستند. واقعاً نقش رئیس‌جمهور این نیست که ما می‌بینیم.

تفکر و اندیشه دولت باید تغییر کند نه افراد

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ما باید آگاه‌سازی کنیم، گفت: صرفاً اینکه بگوییم تیم اقتصادی دولت باید ترمیم بشود فایده ندارد، باید تفکر اقتصادی دولت اصلاح شود؛ چراکه این تفکر پنج سال است که اشتباه حرکت می‌کند.

وی بابیان اینکه باید دولت کاری کند که اعتماد در مردم به‌وجود بیاید توضیح داد: من شخصاً به‌عنوان کسی که 30 سال کار اجرایی کرده است و دکترایم را از دانشگاهی در کالیفرنیای آمریکا گرفته‌ام، به دولت فعلی اعتقادی ندارم. اگر این سؤال را از مردم بپرسید، آن‌ها هم به سیاست‌های اقتصادی دولت اعتقاد و اعتمادی ندارند.

حکیمی‌پور در ادامه در پاسخ به این سؤال که اولویت با تغییر کدام یک از مردان اقتصادی دولت است؟ تصریح کرد: باید نگاه و نگرش افرادی که سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی در کشور را تعیین می‌کنند تغییر کند و تمام کسانی که به این سیاست‌ها اعتقاد دارند، تغییر کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تغییر رئیس بانک مرکزی و حضور همتی در این بانک توضیح داد: با حضور ایشان در بانک مرکزی تغییری در نحوه سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی و سیاست‌های پولی و ارزی صورت نگرفته است؛ چراکه پشت پرده سیاست‌گذاری‌های کلان بانک مرکزی، توسط افراد دیگری مشخص و تعیین می‌شود.

انتهای پیام/4083/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته