دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ترمیم تیم اقتصادی دولت از نگاه کارشناسان/۱۱

کمالی‌پور: مجلس از اختیاراتش برای انسجام تیم اقتصادی دولت استفاده می‌کند

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی دولت یکی پس از دیگری منجر به شکست می‌شود، بر ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت تأکید کرد و گفت: مجلس از اختیارات خود استفاده می‌کند.
کد خبر : 306116

یحیی کمالی‌پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا در خصوص ضرورت ترمیم تیم اقتصادی دولت با بیان اینکه تاکنون به غیر از تغییر رئیس بانک مرکزی هیچ اتفاق خاص دیگری در زمینه تغییر تیم مدیریت اقتصادی دولت نیفتاده است، گفت: تیم اقتصادی دولت همچنان در خصوص مسائل اقتصادی منفعلانه عمل می‌کند.


وی با بیان اینکه راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور مسیری نیست که اکنون دولت در پیش گرفته است و تیم اقتصادی دولت هم نتوانسته در ادوار مختلف مشکلات را حل کند، افزود: سیاست‌ها و برنامه‌هایی که دولت در زمینه اقتصادی داشته است یکی پس از دیگری منجر به شکست شده است؛ بنابراین ضرورت تغییر در بدنه اقتصادی دولت احساس می‌شود.


نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار مجلس است، گفت: مطمئناً اگر افراد ضعیف دیگری هم در تیم اقتصادی دولت وجود داشته باشند که ابزار نظارتی مجلس بتواند با آنان برخورد کند از اختیاراتمان در مجلس استفاده می‌کنیم تا این تیم حداقل منسجم‌تر در حوزه اقتصادی عمل کند.


وی در خصوص نقش مجلس در تأیید وزرای اقتصادی دولت در زمان رأی اعتماد و وضعیت فعلی اقتصاد کشور که با مدیریت همین وزرا پیش آمده است، گفت: مجلس هم مصون از خطا نیست و این‌گونه نیست که همیشه خوب عمل کند؛ مجلس هم هرجا که فکر کند اشتباه عمل کرده است با ابزارهایی که در اختیار دارد سعی در جبران خطای خود دارد و استیضاح وزرا پس از دادن رأی اعتماد به‌ آن‌ها از جمله همین ابزارهاست.


کمالی‌پور افزود: هر جریانی، هر مسئولی و هر نهادی که دچار خطا شده است باید متناسب با آن خطایی که کرده است با آن برخورد شود؛ حالا فرقی نمی‌کند این خطا از سوی مجلس، دولت یا قوه قضائیه باشد.


نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس با بیان اینکه اکنون توپ در زمین تیم اقتصادی دولت است و باید با ترمیم آن اوضاع اقتصادی کشور بهبود یابد، گفت: دولت باید برای اقتصاد برنامه داشته باشد تا اقتصاد بهبود یابد.


این نماینده مردم در مجلس دهم در خاتمه از احتمال بالای رأی آوردن استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس خبر داد.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته