دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1397 - 11:37
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران خبر داد:

اخذ مجوز قطعی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران از وزارت بهداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از اخذ مجوز قطعی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای این دانشگاه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.
کد خبر : 311308

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیدعلی ابطحی با اشاره به اخذ مجوز مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای این دانشگاه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای یک فضای آموزشی است که به‌منظور آموزش مهارت‌های ارتباطی، علمی و عملی، بالینی و معاینه فیزیکی با استفاده از وسایل کمک‌آموزشی و امکانات بالینی موجود در نظرگرفته شده است.


وی ادامه داد: مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای با هدف توسعه رشته‌های مهارتی براساس آمایش سرزمین و استفاده از اعضای هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران راه‌اندازی و موفق به کسب مجوز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خاطرنشان کرد: ارتقای مهارت‌های عملی و بالینی دانشجویان و آماده کردن آنان برای حضور در مراکز حرفه‌ای از اهداف راه‌اندازی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای است.


ابطحی تصریح کرد: ارائه دوره‌ها بر مبنای استانداردها و ضوابط ابلاغ‌شده از سوی مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، افزایش کارآمدی نیروی انسانی و توانمندسازی مهارت‌آموزان، استفاده از ظرفیت‌های کشور در تربیت نیروی انسانی ماهر در نظام سلامت و کمک به جذب نیروی انسانی در بازار کار از مهم‌ترین اهداف این مرکز در راستای حل مشکلات و نیازهای جامعه است.


وی افزود: این دوره‌ها منجر به کسب یا ارتقای مهارت در یک موضوع مستقل و یا در بخشی از وظایف حرفه‌ای مهارت‌آموز شده و همچنین سبب ایجاد توانمندی شغلی از طریق یادگیری مجموعه مهارت‌های مرتبط با یک حرفه می‌شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: اولین اقدام این دانشگاه با توجه به اخذ مجوز، تشکیل کارگروه‌هایی در هشت دانشکده است که مطابق با نیازها و رفع مشکلات موجود در جامعه به‌عنوان یک دانشگاه حل مسئله و نتایج آمایش سرزمینی برنامه‌ریزی کند.


وی بابیان اینکه در آموزش علوم پزشکی و رشته‌های پیراپزشکی وظیفه آموزش مهارت‌های عملی و ارتباطی به دانشجویان بر عهده دانشگاه‌هاست، اظهار کرد: با در نظر گرفتن این مسئله و با توجه به‌سرعت رشد تکنولوژی آموزشی و افزایش اهمیت ارزش‌های مطرح در اخلاق پزشکی در تمامی دنیا، ضرورت و اهمیت توسعه مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای بیش‌ از پیش خودنمایی می‌کند.


انتهای پیام/4007/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته