دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حسن یاقوتی:

خشونت‌های اجتماعی محصول بی‌توجهی به هنر در جامعه است

مدرس کارگاه طراحی نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ گفت: یکی از کارکردهای هنر این است که زشتی‌های جهان را بپوشاند و آن را برای اهالی‌اش قابل تحمل‌تر کند.
کد خبر : 279088

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، حسن یاقوتی؛ هنرمند نقاش و استاد کارگاه طراحی نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ با بیان این که یکی از کارکردهای هنر پوشاندن زشتی‌های جهان و قابل تحمل کردن آن است، اظهار کرد: شاید غذای روح انسان هنر است. همانطور که حوزه پزشکی به سلامت جسمانی می‌پردازد، هنر می‌تواند در ارتباط با مسائل روحی به انسان کمک کند.


وی افزود: موسیقی کارکرد بزرگی در زیبایی‌شناسی، تلطیف روح و روابط انسانی دارد. متاسفانه هنر در سبد کالای خانواده‌ها نیست و در نهایت نوع استفاده افراد از هنر نیز بسیار محدود و تحت تاثیر رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون است. متاسفانه مردم کشورمان با هنر انس چندانی ندارند و هنر به عنوان عنصری موثر بر روحیات انسان در جامعه مورد تاکید نیست.


یاقوتی همچنین گفت: جشنواره بین المللی سیمرغ بر این مساله تاکید می‌کند که هنر می‌تواند روح انسان‌ها را تلطیف کند. خشونت گاه و بیگاه در جامعه از خلاء هنر است. امروز تیراژ کتاب در کشورمان فاجعه بار است و کتاب‌های با ارزش، با تیراژ بسیار محدود عرضه می‌شوند و در هنرهای تجسمی نیز بازدید از گالری‌های نقاشی بسیار کم است.


این هنرمند نقاش با تاکید بر این که یکی از کارکردهای جشنواره، ارتباط با مخاطبان هنر است، تصریح کرد: رویکرد من به هنر، رویکرد درمانی است و معتقدم مهم ترین کارکرد هنر قابل تحمل کردن مشقت‌های زندگی است. هنر می‌تواند جرقه امید را در مخاطب به وجود آورد و جامعه را از یاس و ناامیدی بیرون بیاورد. جشنواره‌‌هایی نظیر سیمرغ نیز به همین ویژگی هنر اشاره دارند.



انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره سیمرغ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته