دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئول کارگاه نقاشی نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ:

سرمایه‌گذاری روی دانشجویان مهم‌ترین عامل مهار بحران‌های اجتماعی است

مدرس کارگاه نقاشی نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ معتقد است اگر بخواهیم بحران‌های موجود در جامعه را مهار کنیم، سرمایه گذاری بر نخبگان جامعه از مهمترین عوامل موثر برای نیل به این هدف است.
کد خبر : 279081

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، امیربهادر شاهرخی؛ هنرمند نقاش و مسئول کارگاه نقاشی نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با بیان این که برگزاری این جشنواره اتفاق خوب و منحصر به فردی است، گفت: جشنواره بین‌المللی سیمرغ پیش از هر اتفاقی، بر روحیه شرکت‌کنندگان تاثیر می‌گذارد. این انگیزه بخشی در طول سال هم ادامه دارد و با ارتباط اساتید و هنرجویان به رشد و ارتقای هنری آن ها منجر می‌شود.


وی افزود: وقتی نگاه هنری در کنار امور پزشکی مدنظر دانشجویان این رشته باشد، امیدواری و انگیزه دانشجویان این رشته برای فعالیت‌های پزشکی نیز افزایش می‌یابد.


شاهرخی خاطرنشان کرد: نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سیمرغ نسبت به سال‌های گذشته، گسترده‌تر برگزار می‌شود و کارگاه تجسمی آن نیز نسبت به سال گذشته با نظم و در فضای بهتری برگزار می‌شود. امیدوارم این جریان فرهنگی و هنری با قوت به راه خود ادامه دهد و دیگر بخش های جامعه هم به هنر چنین توجهی نشان دهند.


این هنرمند همچنین گفت: یکی از مزایای جشنواره بین‌المللی سیمرغ سراسری و بین‌المللی بودن آن است و همین موضوع باعث تاثیرگذاری بیشتر جشنواره می‌شود.


وی با اشاره به این که عمده شرکت‌کنندگان جشنواره بین‌المللی سیمرغ، نخبگان جامعه هستند، عنوان کرد: اگر بخواهیم بحران‌های موجود در جامعه را مهار کنیم، سرمایه‌گذاری بر نخبگان جامعه از مهمترین عوامل موثر برای نیل به این هدف است. این نخبگان می‌توانند در تمام رشته‌ها فعالیت کنند و سرمایه‌گذاری بر آن‌ها بسیار مفید است.


شاهرخی با بیان این که برگزاری رویدادهای هنری منجر به ایجاد امنیت ذهنی در نخبگان جامعه می‌شود، ادامه داد: اگر قرار باشد اتفاقات هنری گسترش پیدا کند، باید بر روی نخبگان جامعه تمرکز کنیم و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌تواند جلوی هزینه‌های بعدی را بگیرد.


گفتنی است؛‌ امیر بهادر شاهرخی تاکنون برگزاری نمایشگاه های انفرادی و جمعی متعددی را در کارنامه کاری اش داشته است. آخرین نمایشگاه های انفرادی وی «درخت باغ خدا» و «چهره‌های ماندگار زبان و ادبیات فارسی» بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب