دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدرضا تاجیک:

آنجایی که تمامی استراتژِی‌ها ناکارآمد می‌شود زبان هنر ره می‌گشاید

رئیس اسبق مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه امروز امر سیاسی امر هنری است، گفت: آنجایی که تمامی استراتژِی‌ها و تاکتیک‌ها به گِل می‌نشینند، این زبان هنر است که ره می‌گشاید.
کد خبر : 272598

محمدرضا تاجیک، رئیس اسبق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه سیاست در زمان حاضر به طور فزاینده‌ای چهره زیباشناختی و هنری به خود گرفته است، گفت: امروز امر سیاسی امر هنری و امر هنری، امر سیاسی است. دیگر آن زمان گذشته که ما امر سیاسی را در تمایز با امر فرهنگی و هنری مورد بحث قرار دهیم.


زبان هنر جامع‌ترین زبان برای سیاست است


وی با تاکید بر اهمیت فضای هنری در عرصه سیاست بیان کرد: زبان هنر زیباترین، لطیف‌ترین، گیراترین و جامع‌ترین زبانی است که سیاست می‌تواند اتخاذ کند. از این‌رو است که حتی قدرت‌های بزرگ هم به‌رغم تمامی کارت‌های دیگری که در دست دارند به طور فزاینده‌ای به سمت بهره بردن از فضای زیبایی‌شناسی و هنر در عرصه سیاست حرکت می‌کنند و هژمونی خودشان را بر بنیان‌های قدرت هنری بنا می‌کنند.


تاجیک تعداد کارت‌های در دست یک بازیگر سیاسی را شانس موفقیت او ندانست و خاطرنشان کرد: نحوه بازی کردن با کارت‌های اندک در دست سیاستمدار است که می‌تواند او را در مسابقه‌های بزرگ سیاسی پیروز میدان کند.


آنجایی که تمامی استراتژِی‌ها ناکارآمد می‌شود زبان هنر ره می‌گشاید


رئیس اسبق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با برشمردن عرصه هنر به عنوان یک سرمایه نمادین گفت: این سرمایه می‌تواند به لطافت تمام با تمامی جهان سخن بگوید. آنجایی که بقیه سرمایه‌ها از کارآیی می‌افتند و امکان این را ندارند که راهی بگشایند، آنجایی که تمامی زبان‌ها قاصر می‌شوند، آنجایی که تمامی استراتژِی‌ها و تاکتیک‌ها به گل می‌‌نشینند، آنجایی که تمامی تمهیدات و تدبیرها به بن‌بست می‌رسند، این زبان هنر است که ره می‌گشاید.


نباید از جشنواره جهانی فیلم غافل شویم


این استراتژیست و نظریه‌پرداز با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادی مانند جشنواره جهانی فیلم فجر در پایان اظهار کرد: نباید از این امر غافل شویم و باید تلاش کنیم که این زیبای خفته را به شکل دیگری بیدار، بارور و تزیین کنیم تا آن را در عرصه جهانی به نمایش بگذاریم. من تصور می‌کنم این کار در شرایط کنونی جز با دست هنر میسر نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته