دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز

چهارشنبه سوری‌های دردناک / چند می‌گیری بیای تلویزیون؟ / بازی پینگ‌پونگی انگلیس

رسانه‌های مکتوب امروز سه‌شنبه 22 اسفند به مراسم چهارشنبه سوری، واکنش شمخانی به اتفاقات سفارت ایران در انگلیس و استیضاح وزراء دولت دوازدهم نگاه پر رنگی داشته‌اند.
کد خبر : 267770

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، در روزنامه‌های امروز علاوه بر اخبار مراسم چهارشنبه سوری، واکنش شمخانی به اتفاقات سفارت ایران در انگلیس و استیضاح وزراء دولت دوازدهم به ویژه برنامه‌های صدا و سیما و حواشی آن توجه خاصی داشته‌اند.


چهارشنبه سوری‌های دردناک


کم کم به آستانه برگزاری سال نو نزدیک می‌شویم. رنگ و بوی خانه‌ها و خیابان‌ها بهاری شده و همه در تکاپوی نو شدن سال ولی در این میان برخی به دنبال خرید وسایل آتش‌بازی برای چهارشنبه آخر سال هستند.در روز منتهای به چهارشنبه سوری تصاویر و تیترهای مختلف مربوط به حوادث این روز به صفحه نخست روزنامه‌های امروز راه پیدا کرده‌اند.


در این میان روزنامه‌هایی مانند ایران، کیهان، خراسان، آرمان، ابتکار و صبح امروز با تیترها و عکس های ویژه به این خبر پرداختند. روزنامه ایران گزارش‌هایی ویژه در سه صفحه مختلف خود به این مراسم پرداخته است.



روزنامه خراسان در گزارشی جالب به سراغ جوان 21ساله ای رفته است که چهارشنبه آخرسال 1393 با پرتاب نارنجک دست ساز سرباز نیروی انتظامی را هنگام انجام وظیفه به شهادت رساند. او که حدود شش ماه قبل و با گذشت ایثارگرانه خانواده شهید از قصاص نفس نجات یافته است؛ خراسان مصاحبه‌ای با این جوان انجام داده است.


روزنامه ابتکار به مناسبت رسیدن ایام پایان سال و مراسم چهارشنبه سوری در گزارشی فرهنگی به بررسی مجموعه‌ای نمایشی آیینی با موضوع «چهارشنبه‌سوری» پرداخته است؛ این مجموعه با صدای محمدرضا شجریان، اشعار ابوالقاسم حالت براساس برخی اشعار آیینی تهران قدیم و آهنگسازی اسماعیل مهرتاش منتشر شده‌است.


بازی پینگ‌پونگی انگلیس


واکنش علی شمخانی در حاشیه بازدید از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف در مصاحبه با صدا و سیما به اتفاقات اخیر در سفارت ایران در لندن مورد توجه تعدادی از روزنامه‌‌های امروز قرار گرفت. روزنامه‌های اطلاعات، افکار، عصرایرانیان و تجارت تصاویر و تیتر نخست خود را به این سخنان اختصاص دادند.



استیضاح، فرصت با تهدید؟


استیضاح وزرای دولت دوازدهم که از چند روز پیش کلید خورده بود برای روزنامه‌های امروز خبر قابل توجهی بود. روزنامه‌های ایران، شهروند، خراسان، سیاست روز و روزان با توجه بیشتری به این موضوع نگاه کردند و با تیترها و عکس‌های اصلی خود این خبر را پوشش دادند.


شهروند با تیتر «استیضاح فرصتی برای تبیین خدمات دولت» و ایران با تیتر مشابه «استیضاح فرصت روشنگری» استیضاح را فرصتی برای وزرا دانستند. وجه مشترک این دو گزارش هم اشاره به شایعه هدایت استیضاح‌ها از درون دولت بود که آن را پروژه‌ای سیاسی و خلاف واقع دانستند.



خراسان؛ راهنمای کامل سریال های نوروزی


معرفی برنامه‌های نوروزی صدا و سیما یکی از اخبار این روزهای رسانه‌خای مکتوب و مجازی بوده است. در گزارشی که روزنامه خراسان امروز منتشر کرده است به معرفی سریال های ویه نوروز پرداخته شده است. پایتخت 5 از شبکه یک، تعطیلات رویایی از شبکه دو، آرماندو برای شبکه سه و سریال هیئت مدیره در برنامه پخش شبکه پنج در این گزاترش مورد بررسی قرار گرفته‌اند.


شهروند؛ چند می‌گیری بیای تلویزیون؟!


چند روز مانده به آغاز‌ سال نو رقابت برنامه‌های ویژه‌ سال تحویل برای کشاندن ستارگان دنیای ورزش و هنر به تلویزیون بالا گرفته است. این برنامه‌ها که همه‌ساله به موازات هم یکی دو روز مانده به آغاز ‌سال نو تا ساعاتی بعد از آغاز‌ سال جدید روی آنتن می‌روند. شهروند در گزارشی به دریافت هدیه‌ها و مبالغ سنگین حضور چهره‌های سینمایی و ورزشی در این برنامه‌ها پرداخته و آن را بررسی کرده است.


ایران؛ فراز و فرود سفارتخانه‌های امریکا در جهان طی 50 سال گذشته


روزنامه ایران در صفحه «جهان» با تیتر «عقاب شکسته» به بازخوانی اعتراضات مردمی طی نیم قرن گذشته به سفارت‌های آمریکا در کشورهای مختلف است که به دلیل شدت عمل معترضان بخشی از تاریخ این کشور شده‌اند. در قسمتی از این گزارش به تسخیر سفارت آمریکا در ایران در سال 1979 اشاره شده است.


فرهیختگان؛ نوروز ایرانی از نگاه سفرای خارجی


فرا رسیدن بهار و جشن نوروز در ایران جذابیت ویژه‌ای برای میهمانان خارجی‌دارد؛ مشتاقانی که در فصل بهار به دیدار شگفتی‌های‌ سرزمین‌مان می‌شتابند. آری؛ نوروز حتی مردان سیاست را هم افسون کرده است. فرهیختگان تجربه نوروز را با سفرای کشورهای خارجی در تهران به گفت‌وگو نشسته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته