دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1396 - 11:06
مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش:

مدیران مدارس تحلیل مناسبی از وضع موجود ندارند

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش بیان کرد: اجرای طرح تعالی مدرسه موجب افزایش آگاهی مدیران مدارس از وضعیت موجود و برنامه‌ریزی برای ارتقاء سطح کیفی مسائل آموزشی و پرورشی می‌شود.
کد خبر : 249322

عظیم محبی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا با بیان اینکه مدیران مدارس کشور تحلیل مناسبی از وضع موجود مدارس ندارند، گفت: در این راستا برنامه «تعالی مدیریت مدرسه» در سال 1393 با هدف آموزش مدیران و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آنها در راستای تقویت برنامه‌های آموزشی، پرورشی، تربیتی و ... اجرا شد. سال اول اجرای برنامه 5 هزار مدیر، سال دوم 7 هزار، سال سوم 12 هزار و امسال 40 هزار مدیر مدرسه تحت پوشش آموزش‌های این برنامه قرار گرفتند.


وی با بیان اینکه امسال تمام مدیران متوسطه اول، دوم و هنرستان‌ها در این برنامه حضور دارند، افزود: اگر مدیر و همراهان وی بتوانند تحلیل مناسبی از وضعیت مدرسه داشته باشند به راحتی می‌توانند برای ارتقاء کیفیت و رفع موانع برنامه‌ریزی کنند. براینکه تمام مدارس کشور در یک سطح کیفی قرار داشته باشند چارچوبی تدوین و در دوره‌های تعالی مدیریت مدرسه به مدیران و همراهان ارائه و آموزش داده می‌شود تا همگی در یک راستای مورد تایید وزارت آموزش‌و‌پرورش حرکت کنند و بتوان در پایان آموزش‌ها با معیار مشخصی مدیران و عملکرد آنها را مورد سنجش قرار داد.


محبی یادآور شد: مدارس کشور در پایان هر سال بر اساس معیار‌ها و چارچوب‌های اعلام شده در چهار سطح پویا، موفق، ممتاز و متعالی رتبه‌بندی می‌شوند که سال گذشته 500 مدرسه ممتاز از مناطق به وزارت آموزش‌و‌پرورش معرفی شد. مسئولان وزارتخانه نیز بر اساس معیارهای مشخص بررسی‌های بیرونی را انجام دادند تا مشخص شود که تمامی مدارس بر اساس معیار یکسان و برابر سنجیده شده‌اند که پس از بررسی‌های انجام شده 130 مدرسه انتخاب و در نهایت به 10 مدرسه تحت عنوان «مدرسه موفق» لوح‌هایی ارائه شد.


مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه سال گذشته مدرسه‌ای در سطح «ممتاز» دسته‌بندی نشده است، خاطرنشان کرد: برای افزایش گرایش مدیران در جهت اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه بنا شده امسال از تمامی 130 مدرسه تقدیر بعمل آید.


وی با بیان اینکه رعایت چارچوب‌های برنامه تعالی مدرسه موجب رشد و ارتقاء سطح آموزشی و تربیتی مدارس می‌شود، بیان کرد: اگر مدیران و همراهان وی به درستی و بر اساس چارچوب عمل می‌کنند می‌توانند علاوه بر ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شد،ه رتبه‌های علمی خوبی در سطح منطقه، کشور و ... کسب کنند.


محبی خاطرنشان کرد: سال آینده 200 ارزیاب مجدد تحت آموزش قرار می‌گیرند تا بتوانند عملکرد 40 هزار مدیر مدارس متوسطه نظری و هنرستان به خوبی مورد ارزیابی قرار دهند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش‌وپرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته