دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران:

حذف کنکور در دست بررسی است/ 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی کلاس‌های کنکور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل کمیته‌ای برای تهیه برنامه عملیاتی و اجرایی حذف کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.
کد خبر : 238761

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد رهبر،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد تهران غرب در جمع خبرنگاران درباره بحث‌ها و اقدامات اخیر در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف کنکور گفت: حذف کنکور پیشنهاد بنده بوده که مسکوت مانده است. دکتر روحانی دستور تشکیل کمیته‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی را صادر کرده‌اند تا برنامه عملیاتی و اجرایی حذف کنکور را تهیه کنند. وزیر علوم، وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و چند نفر دیگر در این کمیته حضور دارند.


رهبر درباره اینکه بحث انحلال سازمان سنجش هم مطرح است یا خیر، گفت: انحلال نیست؛ اما ممکن است تغییر رفتار داشته باشیم. به جای اینکه یک روز در سال کنکور داشته باشیم، چندبار در سال این اتفاق رخ دهد و بالاترین رتبه‌ها را برای پذیرش دانشجو در دانشگاه در نظر بگیریم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یک لولایی بین نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی وجود دارد که این لولا 8هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد. کلاس‌های کنکور، آمادگی آزمون و... اینها شامل این 8 هزار میلیارد تومان می‌شود که نمی‌گذارند، کنکور حذف شود.


امکانات رفاهی دانشگاه آزاد بهتر از متوسط کشور است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با بیان اینکه معدل دانشگاه آزاد در امکانات رفاهی بهتر از متوسط کشور است، اعلام کرد: برنامه روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بی‌نظیر است و فضای بازی برای دانشجویان فراهم شده است.


رهبر در پاسخ به سوالی درباره خدمات و امکانات رفاهی این دانشگاه برای دانشجویان توضیح داد: یک نظارت سیستماتیک را در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کردیم که مرتب گزارش‌های آن را از واحدهای مختلف به بنده می‌دهند. خوشبختانه امروز در اکثر واحدها با توجه به ساخت‌وسازهای سال‌های گذشته امکانات مناسبی برای دانشجویان فراهم شده است.


او ادامه داد: به طور متوسط سرانه فضای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی از کل کشور بیشتر است به طوری که به ازای هر دانشجو 12.7 مترمربع می‌باشد؛ در حالی که این مقدار در کل کشور به طور متوسط کمتر از 10 متر و حتی در برخی از دانشگاه‌ها کمتر از 3 یا 4 مترمربع است.


رهبر همچنین درباره امکانات واحد خارک گفت: خارک یکی از موفق‌ترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است و اتفاقا این واحد در راستای سیاستی است که امروز برای دانشگاه آزاد اسلامی تعیین کرده‌ایم و آن دانشگاه حل مساله است. این واحد توانسته با شرکت‌های مختلف در منطقه ارتباط برقرار کند. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه امروز در شرکت‌های بزرگ خارجی مشغول هستند. همچنین قرار شده تا تجهیزات جدید و امکانات رفاهی بهتری هم در اختیار این واحد دانشگاهی قرار گیرد. معدل دانشگاه آزاد اسلامی در امکانات رفاهی بهتر از متوسط کل کشور است.


او درباره کشتی‌گیر کشورمان علیرضا کریمی که حاضر به مسابقه با نماینده رژیم صهیونیستی نشده بود، گفت: من تا به حال درخواستی از ایشان دریافت نکردم؛ او از افتخارات ملی ماست. وظیفه ماست که به آنها خدمت کنیم؛ من به ایشان اعلام می‌کنم که اگر مشکلی داشته باشند و دانشگاه آزاد اسلامی بتواند حل کند، در چارچوب قانون حتما اقدام خواهیم کرد.


رهبر همچنین با اشاره به مراسمی که امروز به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو برگزار شد، گفت: مراسم امروز در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی بی‌نظیر است که رئیس هیات موسس و هیات امنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مسئولان بنشینند و حرف دانشجویان را گوش کنند. این بی‌نظیر است و دانشگاه آزاد اسلامی فضای بازی را برای دانشجویان فراهم کرده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تشکل‌های دانشجویی خواست تا به بهانه روز دانشجو شروع کنند و مسائل مهم کشور را محور کار قرار داده و برای حل آنها تلاش کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته