دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1396 - 14:14
کارشناس اسرائیلی فاش کرد

معامله مخفیانه تسلیحاتی امارات و مصر با اسرائیل

روزنامه صهیونیستی معاریو روز گذشته(شنبه) از معامله‌های مخفیانه تسلیحاتی امارات متحده عربی و مصر با اسرائیل خبر داد.
کد خبر : 219359

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه الرایه چاپ قطر، روزنامه معاریو چاپ اسرائیل به‌نقل از یوسی ملمان، کارشناس امنیتی اسرائیل فاش کرد تل‌آویو مانع نشر اطلاعات درباره همکاری امنیتی و نظامی با مصر، امارات و دیگر کشورهای جنجال برانگیز آسیا، آفریقا یا آمریکا می‌شود و افشای قراردادهای تسلیحاتی می‌شود.


میلمان افزود: «اسرائیل از توان نظامی و حکم قضایی برای محدود کردن فعالیت‌های آزاد مطبوعات استفاده می‌کند و روابط ده‌ها ساله و ادامه دار خود را با سازمان‌ها و کشورها جنجال برانگیز حفظ کرده است. این روابط شامل همکاری‌های امنیتی، هماهنگی‌های اطلاعاتی و قراردادهای تسلیحاتی تا آموزش‌های نظامی مشترک می‌شود.»


این کارشناس امنیتی اسرائیل گفت: «حجم هماهنگی‌های نظامی و امنیتی میان اسرائیل و مصر به‌دلیل جنگ با داعش در صحرای سینا افزایش یافته است و دستگاه اطلاعاتی اسرائیل اطلاعاتی از فعالیت افراد مسلح و مشارکت هواپیماهای اسرائیلی در عملیات‌های ان منطقه در اختیار دارد.»


وی تصریح کرد: «دو طرف معتقدند توافق کمپ‌دیوید از لحاظ امنیتی به سودشان است. چه اینکه نیروی هوایی دو طرف اقدام به انجام مانور نظامی با مشارکت قبرس و یونان کرده‌اند.»


روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت:‌ «امارات متحده عربی با اسرائیل از دیرباز معامله‌های مخفیانه تسلیحاتی و همچنین همکاری‌های نظامی و امنیتی داشته است. ملمان در این‌باره گفت، متالی کوخافی یکی از سرشناس‌ترین تجار اسرائیلی است که در عقد قراردادهای تسلیحاتی با تجار اماراتی همکاری داشته است. کوخافی با کرایه هواپیما، معاونان و برخی ژنرال‌های ارتش را برای عقد قراردادهای تسلیحاتی به ابوظبی فرستاده است.»


طبق این گزارش، افشا نشدن این موضوع برای اطمینان از حفظ جان مقام‌های صهیونیستی که در این زمینه دخالت داشتند، بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته