دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1401 - 15:18

فرود مشکوک هواپیماهای باری امارات در اسرائیل

منابع صهیونیستی از فرود هشت فروند هواپیمای باری سنگین امارات در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.
کد خبر : 655940
هواپیمای باری سنگین



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست فاش کرد، هواپیماهای باری عظیم متعلق به نیروی هوایی امارات در دو هفته گذشته چندین‌بار در فلسطین اشغالی فرود آمدند.


طبق این گزارش، دلیل پروازها هنوز مشخص نیست، اما پیش‌بینی می‌شود آن‌ها در حال انتقال تجهیزات امنیتی و نظامی در چارچوب توافقنامه دفاعی مشترکی هستند که به‌تازگی دو طرف امضا کردند.


در دو هفته گذشته، هشت فروند هواپیمای باری سنگین C-۱۷ Globemaster در فلسطین اشغالی فرود آمده‌اند که همگی متعلق به نیروی هوایی امارات است. این هواپیماها در فرودگاه نظامی نیفاتیم اسرائیل در صحرای نقب فرود آمدند و هر کدام یک ساعت پس از فرود از زمین بلند شدند.


این روزنامه همچنین با بیان بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در ابتدای ماه آوریل اعلام کرد، ارزش صادرات نظامی اسرائیل در سال گذشته ۱۱.۲ میلیارد دلار بوده که هفت درصد آن به کشورهای عربی که قراردادهای عادی‌سازی را با اسرائیل با عنوان توافق‌نامه ابراهیم امضا کردند، بازمی‌گردد.


امارات و بحرین ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با میانجی‌گری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند و پس از آن، سودان و مغرب نیز با توافقنامه‌هایی مشابه به آن‌ها پیوستند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته