دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1396 - 09:41

امروز، آخرین مهلت ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

متقاضیان پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات غیر‌دولتی و غیرانتفاعی فقط تا ساعت 24 امروز چهارشنبه 3 خرداد برای ثبت‌نام فرصت دارند.
کد خبر : 181958

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر‌انتفاعی سال 96 از روز یکشنبه 24 اردیبهشت آغاز شد و تا 31 همین ماه ادامه داشت که با یک بار تمدید، امروز چهارشنبه 3 خرداد آخرین فرصت برای ثبت‌نام اعلام شده است.


همه داوطلبانی که تاکنون در این دوره‌ها ثبت‎نام نکرده‌اند باید تا پایان وقت امروز به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاعیه‌های منتشرشده، ثبت‌نام کنند.


داوطلبانی هم که در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند نیز می‌توانند در این مهلت اطلاعات خود را مشاهده و ویرایش کنند. پذیرش در 31 کدرشته از 42 کدرشته امتحانی این آزمون بر‌اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. داوطلبان رشته‌های امتحانی بدون آزمون، در این مرحله فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. برای این دسته از داوطلبان آزمون برگزار نمی‌شود و ملاک پذیرش معدل کل دیپلم است.


آزمون 11 کدرشته امتحانی از 43 کدرشته امتحانی که پذیرش در آن‌ها به صورت با آزمون است، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 96 است. آزمون این 11 کدرشته در روز جمعه 13 مرداد برگزار می‌شود. آزمون هر یک از کدرشته‌های با آزمون شامل دروس عمومی و پایه و همچنین دروس تخصصی هر یک از کدرشته‌های امتحانی است. آزمون دروس عمومی و پایه برای تشخیص آمادگی داوطلبان در زمینه دروس عمومی و پایه و در حدود کتاب‌های دوره سه‌ ساله متوسط شاخه فنی‌وحرفه‌ای است.


کارت شرکت در آزمون داوطلبان 11 کد رشته امتحانی از روز سه‌شنبه 10 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان از این تاریخ تا ساعت 24 روز پنج شنبه 12 مرداد فرصت دارند پرینت کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.


آزمون دروس اختصاصی نیز برای تعیین میزان آشنایی داوطلبان با پایه‌های اساسی و اصولی رشته‌های مورد نظر در حدود اطلاعات علمی کتاب‌های درسی مرتبط با دوره سه ساله متوسط شاخه فنی‌وحرفه‌ای یا کتاب‌های استاندارد مهارتی شاخه کار دانش جدید است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته