دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته از امروز

داوطلبان آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۹۶ می‌توانند از ساعت 12 امروز با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور کارت ورود به جلسه این آزمون را دریافت کنند.
کد خبر : 174215

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب که ۴۳۰ هزار و ۶۶ نفر زن و ۴۴۸ هزار و ۳۲۲ نفر مرد هستند، ثبت‌نام کرده‌اند. از این میان ۵۳۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۴۵ هزار و ۲۲۸ داوطلب در گروه علوم پایه، ۲۰۰ هزار و ۱۹۴ داوطلب در گروه فنی و مهندسی، ۲۷ هزار و ۹۱۵ داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۶۹ هزار و ۳۴۳ داوطلب در گروه هنر و ۲ هزار و ۱۵۷ داوطلب در گروه دامپزشکی ثبت‌نام کردند.


آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۹۶ داوطلبان ۱۳۲ کد ر‌شته امتحانی در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی برای ۶ گروه آموزشی برگزار می‌شود.


اولین مرحله آزمون بیست‌و‌دومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور نیز همزمان با برگزاری آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۹۶، در ۲۲ رشته برگزار می‌شود. رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، علوم جغرافیایی، علوم اقتصادی، الهیات و معارف اسلامی، علوم قرآنی، علوم تربیتی، حقوق، علوم زمین، شیمی، فیزیک، زیست شناسی سلولی ملکولی، آمار، ریاضی، زیست شناسی گیاهی، زیست شناسی جانوری، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، زراعت و اصلاح نباتات و طراحی صنعتی از جمله رشته‌های المپیاد علمی است.


شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها از ساعت ۷:۳۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۳۰ است. درب حوزه‌های امتحانی صبح ها در ساعت ۷:۰۰ و بعد از ظهرها در ساعت ۱۴:۰۰ بسته می‌شود. بنابراین پس از بسته‌شدن در سالن‌های امتحانی از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی، ممانعت می‎شود.


پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌، کارنامه همه داوطلبان‌ شرکت‌‌کننده‌ در آزمون‌ هر یک‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌، در نیمه دوم خرداد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار داده‌ می‌شود. داوطلبانی‌که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، باید براساس دستورالعمل‌هایی که متعاقبا اعلام می‌شود به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از کد رشته امتحانی یا کد رشته‌های امتحانی مجاز اقدام و از طریق اینترنت فرم انتخاب رشته مربوط را تکمیل کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته