دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رواج پدیده‌ سکه‌پرانی در لیگ برتر والیبال

در طول چند‌سال اخیر بارها شاهد رخ دادن اتفاقات عجیب در سالن‌های والیبال بوده‌ایم و به نظر می‌رسد محرومیت‌ها نیز باعث کاهش رفتار ناشایست تعداد محدودی از تماشاگرنماها نشده است.
کد خبر : 147919
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از شهروند، بار دیگر در دیدار‌ هاوش گنبد و شهرداری تبریز شاهد نیمه تمام ماندن مسابقه بودیم و مشخص نیست با این وضع فدراسیون چه فکری به حال سالن‌های والیبال خواهد کرد.


پای آزمون به جنجال والیبال باز شد
در جریان دیدار تیم‌های‌هاوش گنبد و شهرداری تبریز از هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال و درحالی‌که بازی در ست چهارم پیگیری می‌شد، پرتاب اشیا از سوی هواداران تیم گنبد باعث شد تا بازی نیمه کاره بماند. بازیکنان شهرداری تبریز بعد از این اتفاقات به رختکن رفتند و حتی با اصرار سردار آزمون، مهاجم تیم‌ملی فوتبال که برای تماشای مسابقه به سالن رفته بود، حاضر نشدند به زمین برگردند. امیر حسینی پاسور باتجربه شهرداری تبریز در صحنه پرتاب اشیا نقش بر زمین شد و به همین دلیل بازی نیمه تمام ماند. درنهایت فدراسیون اعلام کرد کمیته انضباطی درباره نتیجه بازی تصمیم گیری می‌کند.
پدیده‌ای به نام سکه‌پرانی
یکی از اشیایی که اخیرا در سالن‌های والیبال برای پرتاب به زمین رایج شده، سکه است. تماشاگرنماها از سکه برای نشانه گرفتن بازیکنان حریف استفاده می‌کنند و این اتفاق عجیب دائما درحال تکرار شدن است. رحمان محمدی‌راد، سرمربی تیم‌هاوش گنبد دراین‌باره می‌گوید: «من منکر پرتاب سکه توسط تماشاگران نمی‌شوم اما در خیلی از سالن‌های ایران، تماشاگران سکه پرتاب می‌کنند. در ضمن یک سکه پرتاب شده، گلوله نبوده که بازیکن حریف، آن طور خودش را روی زمین اندخت.»
افشاردوست: با محرومیت کاری پیش نمی‌رود
محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال در رابطه با ترویج سکه پرانی در سالن‌های والیبال می‌گوید: «متاسفانه چنین اتفاقی اخیرا رواج پیدا کرده و ما دیگر از تماشاگران گنبدی چنین انتظاری نداشتیم. البته من تصور می‌کنم که تعداد کمی هستند که چنین رفتارهایی را رواج داده وگرنه بقیه برای تماشای مسابقه به سالن می‌روند.»


وی همچنین درباره برنامه فدراسیون برای مقابله به این پدیده می‌افزاید: «از نظر من با برخورد قهری نمی‌توان جلوی چنین رفتارهایی را گرفت. موضوع کاملا فرهنگی است و با ٢ جلسه محرومیت کاری پیش نمی‌رود. باید در استان‌های مختلف این افراد را شناسایی کرده و از حضور در سالن محروم کنیم. شاید هزینه‌های بالایی داشته باشد اما با نصب دوربین می‌توان چنین کاری را انجام داد.»
پیشگیری قبل از فاجعه
به نظر می‌رسد خطر این سکه‌ها حتی از بطری آب معدنی هم بیشتر باشد چون خیلی سخت دیده می‌شود و ممکن است در آینده اتفاقات ناخوشایندی را به بار بیاورد. والیبال ایران که در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از قطب‌های جهان معرفی شده و لیگ ایران نیز با حضور بازیکنان باکیفیت کار خود را پیش می‌برد، قطعا به خاطر چنین اتفاقاتی از دیگر قدرت‌های والیبال دنیا عقب می‌افتد و حتی ممکن است در این میان شاهد رخ دادن یک فاجعه باشیم. پس فدراسیون هر چه زودتر و قبل از گسترش بیشتر این ماجرا باید مانع آن شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته