دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کودک خردسال کرمانشاهی در انتظار آزادی پدر

کودک پنج‌ساله کرمانشاهی، پنجمین یلدای زندگی خود را در حالی دور از آغوش گرم پدر خود سپری می‌کند که تلاش برای آزادی پدرش با اعلان‌های قبلی از سوی هم‌وطنان نیکوکار آغاز شد. اما این کودک خردسال برای رهایی پدرش از چوبه‌دار و رسیدن به رؤیای پنج‌سالگی خود و به‌آغوش‌کشیدن پدرش، در این روزهای سرد نیازمند دست‌های گرم هم‌وطنان نیکوکار است.
کد خبر : 144568

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از شرق، پدر روستایی و کشاورز این کودک پنج‌ساله که «هدایت» نام دارد، در ۲۶ تیر سال ۹۰ از روستای محل سکونت خود در شهرستان اسلام‌آباد غرب به منظور مصالحه و بازگرداندن همسرش به منزل که به بهانه تغییر محل زندگی از روستا به شهر، او و نوزاد هفت‌روزه‌اش را ترک کرده و به منزل پدر خود رفته بود، راهی کرمانشاه شد. اما برادر و پسرخاله همسرش، در طرفداری از خواهر و دخترخاله خود، با او درگیر شدند.


در جریان این درگیری، پسرخاله همسرش زخمی و در بیمارستان فوت شد و هدایت نیز بر اثر شدت جراحات ناشی از درگیری به مدت چهار روز به حالت کما رفت و پس از به‌هوش‌آمدن، زندانی شد. او در جریان محاکمه محکوم به قصاص شد. اولیای دم مقتول که در ابتدا برای انصراف از حکم قصاص درخواست ۷۰۰ میلیون تومان کرده بودند، سرانجام پس از تلاش گسترده هیأت سازش قتل شورای حل اختلاف، درنهایت اعلام کردند در صورت دریافت مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از اجرای حکم قصاص صرف‌نظر خواهند کرد. پس از این اتفاق، خانواده این زندانی با فروش زمین کشاورزی، خانه روستایی و وسایل منزل و همچنین با دریافت کمک از اقوام و آشنایان، موفق به جمع‌آوری مبلغ ۲۲۰ میلیون شدند که پس از اعلان‌های روزنامه « شرق»، این مبلغ به ۲۲۹ میلیون و ٥٠٠‌ هزار تومان رسید و این خانواده همچنان برای رهایی زندانی محکوم به قصاص خود، به مبلغ ۷۰میلیون‌و ٥٠٠ هزار تومان نیاز دارند و امیدوار هستند با کمک هم‌وطنان نیکوکار این مبلغ را فراهم کنند و «نیمای» پنج‌ساله را به آغوش پدرش برسانند. خواهر بزرگ این زندانی که از ابتدا همه امورات مربوط به جمع‌آوری وجه دیه مقتول را بر عهده داشته است، ضمن ارائه پرینت بانکی در‌این‌باره گفت: «پس از چاپ روزنامه مبلغ ۹میلیون‌و ٥٠٠ هزار تومان از سوی مردم به حساب ما واریز شد. من از همه مردم عزیز که به برادرم و پسرش کمک کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم خدا به آنها زندگی بابرکت دهد. امیدوارم به حق امام‌حسین(ع) هیچ‌وقت در زندگی گرفتار نشوند. امیدوارم با کمک مردم نیما و پدرش به یکدیگر برسند. به‌خدا حالا که نیما بزرگ شده بیشتر بهانه پدرش را می‌گیرد. شما را به‌خدا کمک کنید نیما و پدرش به هم برسند. به‌خاطر مسافت طولانی محل سکونت نیما که در ساوه است خیلی کم یکدیگر را ملاقات می‌کنند اما با کمک رئیس محترم زندان، آقای «هدایت فرزادی» برادرم می‌تواند با نیما هر روز تلفنی حرف بزند. امیدوارم خدا به او اجر خیر دهد که به زندانی‌ها و خانواده‌هایشان کمک می‌کند».


رئیس زندان دیزل‌آباد کرمانشاه آقای «هدایت فرزادی» از آزادی چند زندانی محکوم به قصاص از سوی خیرین نیکوکار ابراز خرسندی کرد و گفت: «کار مردم نیکوکار هم‌وطن درباره کمک به زندانیان نیازمند قابل ستایش و قدردانی است و شکی نیست این کارهای خیر درهای خیر و رحمت را روی خیرین باز می‌کند». فرزادی درباره تمجید زندانیان و خانواده‌های آنها از حسن رفتار او و کادر زندان گفت: «این وظیفه من و کادر زندان است که درباره سازش و رفع نیازهای روحی و روانی زندانیان و خانواده‌های گرفتار آنها شرایط مطلوب را فراهم کنیم. به‌هرحال، همه زندانیان از بروز افعال مجرمانه خوشحال نیستند و گاهی یک سهل‌انگاری ساده موجب مجرم‌شدن آنها می‌شود».


آقای «حیدری»، یکی از اعضای شورای حل اختلاف و صلح و سازش شعبه دوم کرمانشاه، که درباره دریافت رضایت از خانواده مقتول زحمات زیادی را متحمل شده بود، دراین‌باره گفت: «با توجه به تحقیقات به‌عمل‌آمده از سوی این شورا نظر اجماع اعضای شورای حل اختلاف و صلح و سازش درباره این زندانی این است که خانواده این زندانی بضاعت لازم برای تهیه مبلغ درخواستی خانواده مقتول را ندارند و به نظر بنده، اگر خیرین در راه آزادی این زندانی پیش‌قدم شوند علاوه بر دعای خیر خانواده زندانی، در پیشگاه خداوند هم بی‌اجر نخواهند ماند». نیمای کوچک در حالی پنجمین سال متوالی، شب یلدا را در کنار عمه‌ها و مادربزرگ سالخورده‌اش گذراند که همچنان در انتظار آزادی پدرش است. افراد خیری که تمایل دارند به آزادی پدر این کودک خردسال کمک کنند، می‌توانند مبالغ اهدایی خود را به شماره حساب ۴۴۷۱۷۰۵۹۴۰۱ و شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۰۳۹۶۷۲۴۷۳ بانک رسالت به نام خانم رسمیه نامدارخانی که متعلق به خواهر زندانی است، واریز کنند


انتهای پیام/

برچسب ها: قصاص کرمانشاه
ارسال نظر
قالیشویی ادیب