دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برنامه اکران جهانی «محمد رسول‌ا‌لله»/ از رکوردشکنی در ترکیه تا اکران در داغستان و تاتارستان

مدیر شرکت پخش‌کننده نورتابان از رکورد فروش «محمد رسول‌الله» در سینماهای ترکیه و آغاز اکران این فیلم در روسیه، عراق و هندوستان خبر داد.
کد خبر : 132167

محمدرضا صابری، مدیر شرکت پخش‌کننده نورتابان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا، استقبال مردم ترکیه از «محمد رسول‌الله» به کارگردانی مجید مجیدی را رکوردی در تاریخ سینمای این کشور دانست و گفت: «400 سینما در کشور ترکیه «محمد رسول‌الله» را نمایش داده‌اند و طی یک هفته 330 هزار بلیت از فیلم فروخته شده است. این اتفاق در سینمای ترکیه بی‌سابقه بوده و در حال حاضر فیلم مجید مجیدی رکورددار فروش سینمای ترکیه است.»



از داغستان تا تاتارستان


صابری در مورد ادامه اکران این فیلم در دیگر کشورهای دنیا هم گفت: «قرارداد نمایش «محمد رسول‌الله» در داغستان و تاتارستانِ روسیه بسته شده و 40 سالن سینما از 20 آبان‌ماه فیلم را نمایش می‌دهند. همچنین بغدادِ عراق از چهارشنبه با 2 سالن سینمایی میزبان «محمد رسول‌الله» خواهد بود.»



رایزنی با بزرگترین کمپانی هندوستان


صابری درمورد نمایش این فیلم در دیگر نقاط دنیا نیز گفت: «در حال مذاکره برای نمایش فیلم در کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم. از طرفی در حال رایزنی با بزرگترین کمپانی هندوستان برای نمایش گسترده فیلم در سینماهای هندوستان هستیم.»


عربستانی‌ها ندیده حرام اعلام کردند


صابری در انتها با اشاره به تاخیر یک‌ساله «محمد رسوال‌الله» در اکران بین‌الملل نسبت به اکران داخلی، گفت:‌ «فیلم «رسالت» به کارگردانی مصطفی عقاد پس از سال‌ها ممنوعیت، بعد از انقلاب اسلامی در ایران نمایش داده شد. اتفاق مشابهی که برای فیلم مجید مجیدی هم رخ داد: مجیدی از همان ابتدا منتقدین و مخالفان فیلم را دعوت کرد تا «محمد رسول‌الله» را تماشا کنند و از آن‌ها خواست پس از تماشای فیلم نظر بدهند یا از آن انتقاد کنند اما منتقدان عربستانی فیلم را ندیده حرام اعلام کردند. متاسفانه وهابیت و آل سعود تا امروز مانع از اکران این فیلم در سطح دنیا شده بودند که بالاخره این «محمد رسول‌‎الله» راه خودش را پیدا کرد و در آینده نزدیک شاهد نمایشش در سینماهای سراسر دنیا خواهیم بود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته