دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

امیر پورکیان: دلیلی ندارد به آب و آتش بزنم تا فیلمم را به جشنواره برسانم/ «رحمان» را زمستان جلوی دوربین می‌برم

امیر پورکیان از آغاز فیلمبرداری «رحمان» نوشته ابوالفضل جلیلی در فصل زمستان و همچنین توزیع «خنده‌های آتوسا»ی مهرداد فرید در شبکه خانگی از صبح فردا خبر داد.
کد خبر : 128178

امیر پورکیان، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا، از تصمیمش برای کارگردانی فیلمنامه‌ای به نویسندگی ابوالفضل جلیلی در فصل زمستان خبر داد و گفت: «این روزها درگیر هماهنگی برای پیش‌تولید «رحمان» به نویسندگی ابوالفضل جلیلی هستم و همزمان با جلیلی راجع به فیلمنامه بحث و گفت‌وگو هم می‌کنیم تا به نتیجه‌ای عالی برسیم.»


پورکیان در ادامه به تاریخ شروع فیلمبرداری هم اشاره کرد: «اگر همه چیز به خوبی پیش برود، زمستان زمان مناسبی برای شروع فیلمبرداری است و دوست دارم در این فصل «رحمان» را کلید بزنم.»


این تهیه‌کننده در ادامه گفت: «ابوالفضل جلیلی یکی از سینماگران شناخته‌شده ایرانی در سطح بین‌المللی است و مسلما فیلمنامه‌ای که نوشته از پتانسیل بالایی برخورد است. هدفم ساخت فیلمی فاخر است و نماینده‌ای شایسته برای سینمای ایران در سطح جهانی است.»


وی در مورد حضور در جشنواره فیلم فجر و تاثیر جشنواره فجر در دیده شدن بیشتر آثار سینمایی هم گفت: «متاسفانه و یا خوشبختانه جشنواره فیلم فجر تنها رویداد معتبر سینمایی ایران است. اگر بگویم هیچ علاقه‌ای به حضور در جشنواره فیلم فجر ندارم، مسلما دروغ گفته‌ام اما دلیلی هم ندارد به آب و آتش بزنم تا فیلمم را به جشنواره برسانم. اعتقاد دارم فیلم خوب بالاخره دیده می‌شود حتی اگر اکران نشود. «سنتوریِ» مهرجویی را همه دیده‌اند؛ با اینکه حتی اکران نشده بود! البته جشنواره این قدرت را دارد تا شور راه بیندازد و اصولا پروپاگاندای جشنواره در دیده شدن فیلم‌ها بی‌تاثیر نیست.»


پورکیان «رحمان» را این‌گونه شرح می‌دهد: « «رحمان» روایتگر زندگی نوجوانی‌ است که در کیاشهر زندگی می‌کند. بازیگران این فیلم بومی هستند و با لهجه شمالی صحبت می‌کنند. برای تولید «رحمان» از عوامل درجه یک سینما استفاده می‌کنم چرا که قصد دارم بدون استفاده از سوپراستار فیلمی بین‌المللی بسازم تا برای سینمای ایران آبرو کسب کند…»


«خنده‌های آتوسا»ی مهرداد فرید از فردا وارد شبکه خانگی می‌شود


تهیه‌کننده «خنده‌های آتوسا» در مورد این فیلم که قرار است در روزهای آینده وارد شبکه خانگی شود، گفت: «فیلم سینمایی «خنده‌های آتوسا» از صبح فردا، وارد شبکه خانگی توزیع می‌شود. قرارداد فیلم‌های سینمایی برای ورود به شبکه خانگی به 2 صورت انجام می‌شود؛ تهیه‌کننده می‌تواند تمام امتیاز فیلمش را به شبکه خانگی بدهد و در سود و ضرر این اتفاق سهمی نداشته باشد یا به صورت مشارکتی در این عمل شریک باشد. حالت دوم تهیه‌کننده را ملزم به شراکت در سود و زیان احتمالی و حتی کسر هزینه‌های نسخه‌ برگشتی می‌کند.»



وی صحبت‌هایش را اینگونه پایان می‌دهد: «ترجیح دادم ریسک کنم و به صورت مشارکتی فیلم را وارد شبکه خانگی کنم چرا که فیلم در اکران با کم‌لطفی‌هایی مواجه شد: ما برای 30 سالن سینمایی تبلیغ کردیم و هزینه زیادی پرداختیم اما فقط 7 سالن سینمایی در اختیارمان قرار گرفت. در حال حاضر فیلم شناخته شده و مردم می‌دانند «خنده‌‌های آتوسا» نیم‌نگاهی هم به مسائل دیگر دارد. مسائلی که باعث شد جلوی اکران گسترده و تبلیغاتش گرفته شود. احساس می‌کنم دانه‌ای کاشته‌ام که الان زمان برداشتش است.»


گفت‌وگو از سعید طاهری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته