دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1394 - 11:46
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

امیدی به اشتغال زنان در قالب دولتی وجود ندارد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به شرایط موجود، امیدی به اشتغال زنان در قالب دولتی وجود ندارد، از این رو باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای ارتقای مهارت‌های علمی و تخصصی زنان بهره برد.
کد خبر : 12434

به گزارش گروه اجتماعی آنا، شهیندخت مولاوردی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری‌های علمی - پژوهشی میان معاونت علمی و فناوری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری این مطلب را عنوان کرد.


وی ضمن تبریک به مناسبت ایام بزرگداشت هفته زن و روز مادر امضای این تفاهمنامه را در این ایام به فال نیک گرفت و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های موجود در این 3 حوزه نیاز به هم افزایی‌های بیشتر در چارچوب اسناد بالادستی وجود دارد.


مولاوردی با اشاره به ماده 230 قانون پنجم توسعه گفت: موضوع این تفاهمنامه ، توسعه و ساماندهی پژوهش های زنان و ارتقای زنان نخبه است که یکی از 14 محور مورد اشاره در این ماده است.


معاون رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد: با امضای این تفاهمنامه، تدوین موافقتنامه اجرایی و تشکیل کمیته مشترک بتوان گام‌های مثبت و جدی در این حوزه ها برداشت و با تبادل تجربیات بتوان تحقیقات پژوهشی و دانشگاهی را اجرایی کرد.


آسیب شناسی مسایل حوزه زنان و خانواده ، ارتقای مهارت علمی و تخصصی زنان و فعالیت موثر در بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های دانش بنیان از دیگر موضوعات مورد اشاره در تفاهمنامه یادشده است که مولاوردی به آنها اشاره کرد.


مولاوردی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود امیدی به اشتغال زنان در دستگاه‌های دولتی وجود ندارد ، از این رو باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های اقتصادی برای مهارت‌های علمی و تخصصی زنان بهره گرفت.


وی تصریح کرد: باور داریم وقتی توسعه و اقتصاد ، دانش بنیان است این مساله زن و مرد نمی‌شناسد و وضعیت دانش آموختگی زنان ما را به این باور می‌رساند که برای سرمایه‌گذاری در زمینه تحصیل این افراد و به منظور رشد و پیشرفت کشور برنامه‌هایی ارائه کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته