دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1395 - 10:17
میرزاده در پیامی به جشنواره سراسری نشریات دانشجویی:

فعالیت در نشریه‌های دانشجویی متضمن رشد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی دانشجویان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به جشنواره سراسری نشریات دانشجویی این دانشگاه تصریح کرد که فعالیت در عرصه نشریه‌های دانشجویی متضمن رشد و تعالی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی دانشجویان است.
کد خبر : 118188

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، متن کامل پیام دکتر میرزاده که از سوی دکتر انگجی رئیس جشنواره و رئیس واحد تبریز قرائت شد، بدین شرح است:


«ن والقلم و ما یسطرون»


مسئولان عالیقدر، میهمانان ارجمند، همکاران محترم، خانم‌ها و آقایان:


سلام علیکم؛


دانشگاه محل تبلور علم و اندیشه و هنر و جایگاه رشد، تعالی و تربیت انسان های خلاق و آینده ساز کشور است. دانشجو به عنوان قشری مستقل، فرهیخته و مطالبه گر به دنبال فرصت و زمینه مساعدی است تا استعدادهایش را به منصه ظهور رسانده و سخن خویش را از هر جنس و سلیقه ای در قالب واژه ها به گوش مخاطبانش برساند. یکی از مؤثرترین ابزارها برای بیان حقیقت و تحقق آرمان های دانشجویی، نشریه های دانشجویی است. فعالیت در عرصه نشریه های دانشجویی متضمن رشد و تعالی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی دانشجویان است.


حمایت دانشگاه از تولید آثار و نشریه های دانشجویی و ایجاد فرصت برای ابراز عقیده و بیان اندیشه در سال های اخیر موجی از دلگرمی، امید و شوق را در دانشجویان ایجاد کرده که نتیجه آن رشد چشمگیر و قابل توجه نشریه های دانشجویی است. با وجود این رشد کمی که در دو سال اخیر اتفاق افتاده، انتظار می رود نشریه های دانشجویی از حیث محتوا و سوژه پردازی نیز، به سطح مطلوبی برسند. بدون تردید رعایت فنون و مهارت های روزنامه نگاری، آموزش مستمر و حفظ اخلاق حرفه ای، منجر به تولید آثار فاخر و تاثیرگذار در نشریه های دانشجویی خواهد شد.


نشریه های دانشجویی ضمن پرهیز از ایجاد تنش در فضای آموزشی و آرام دانشگاه به رسالت اصلی خود عمل کنند و با بینش صحیح به اصول و آرمان های انقلاب اسلامی، امام(ره)، منویات مقام معظم رهبری و سیاست های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت دانشگاه در تمامی عرصه ها گام بردارند

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ایجاد انگیزه در دانشجویان، شناسایی، معرفی و تجلیل از آثار فاخر و نشریه های برتر دانشجویی و همچنین تربیت دانشجویان اهل قلم متعهد و متخصص، نخستین جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را به میزبانی واحد تبریز و در روزهای پربرکت و نورانی دهه ولایت و امامت برگزار می کند. این در حالی است که استقبال پرشور دانشجویان در این عرصه، نشان از انگیزه قوی آنان برای حضور در این جشنواره و رقابت فرهنگی دارد.


امید آنکه نشریه های دانشجویی ضمن پرهیز از ایجاد تنش در فضای آموزشی و آرام دانشگاه به رسالت اصلی خود عمل کنند و با بینش صحیح به اصول و آرمان های انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره)، منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و سیاست های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت دانشگاه در تمامی عرصه ها گام بردارند و زمینه تعالی و غنای کیفی نشریه های دانشجویی را فراهم کنند.


جای بسی خرسندی است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز میزبان دانشجویان و اصحاب قلم برتر شرکت کننده در نخستین جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی است. تبریز؛ شهری است که از دیرباز مهد فرهنگ، علم، هنر و ادب بوده است. مجموعه رَبع رشیدی به عنوان بزرگ ترین شهرک دانشگاهی تاریخ که وقف نامه آن به عنوان نخستین اثر ملی در حافظه جهانی یونسکو ثبت شده، راه اندازی اولین چاپخانه در سال ۱۲۲۷ از سوی شاهزاده عباس میرزا در این شهر و شاعر پارسی گوی آذری زبان، استاد شهریار و منظومه بی نظیر و ماندگار حیدر بابای او، نمونه هایی از پیشگامی تبریز در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ادبی است و گواه متقنی بر این مدعا است.


امیدوارم برگزاری باشکوه این جشنواره، مطلعی مبارک برای تعالی و بالندگی فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی باشد.


اینجانب از همه برگزیدگان و شرکت کنندگان در این جشنواره ارزشمند و دست اندرکاران به ویژه همکاران حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی و میزبان جشنواره (همکاران واحد تبریز ) به ویژه جناب آقای دکتر انگجی، رئیس محترم واحد تبریز که در برگزاری شایسته نخستین دوره جشنواره نشریه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش وافر کرده اند تقدیر و تشکر می کنم و برای تمامی مشتاقان و علاقه مندان به ارتقای فرهنگ در عرصه های مختلف اجتماعی، هنری، سیاسی، ورزشی، اقتصادی و .... آرزوی توفیق روز افزون دارم.


25 -شهریورماه- 1395


دکتر حمید میرزاده


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی


در این مراسم از نخستین سامانه مجازی نمایه‌سازی و پایگاه رسمی نشریات دانشجویی واحدهای دانشگاهی و تندیس چهار شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز رونمایی و از خانواده آنان تجلیل می‌شود

به گزارش آنا، نخستین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از 23 شهریور به مدت سه روز به میزبانی واحد تبریز در حال برگزاری است.


مراسم اختتامیه جشنواره صبح امروز با قرائت پیام رئیس دانشگاه آزاداسامی و حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.


اختتامیه نخستین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور جمعی از مسئولان شهری، دانشگاهی، نماینده تبریز در مجلس، روسای واحد، معاونان دانشجویی فرهنگی، جمعی از پیشکسوتان رسانه، مدیران مسئول نشریات، منتخبان جشنواره، رابطان نشریات و ... آغاز به کار کرد.


اختتامیه جشنواره با سخنرانی دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن پتروشیمی برگزار و از برگزیدگان جشنواره تجلیل می شود.


در این مراسم از نخستین سامانه مجازی نمایه‌سازی و پایگاه رسمی نشریات دانشجویی واحدهای دانشگاهی و تندیس چهار شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز رونمایی و از خانواده آنان تجلیل می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته