دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1395 - 16:17
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خبر داد:

ایجاد 300 هزار طرح اشتغال در زمینه کشاورزی و دامپروری برای مددجویان کمیته امداد

کمیته امداد و وزارت جهاد کشاورزی تفاهم نامه همکاری با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت مددجویان و توسعه همکاری‌های آموزشی با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کمیته امداد امضا کردند.
کد خبر : 114660

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و وزارت جهاد کشاورزی به مدت 2 سال به امضای مهندس محمد امید، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد و دکتر اسکندر زند، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی رسید.


محمد امید، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر اینکه این نهاد تلاش کرده است روند تخصیص منابع مالی خود را در راستای توانمندسازی خانواد‌ های تحت حمایت هدایت کند، گفت: این نهاد سال گذشته با برنامه ریزیهای دقیق و مدون برای 120 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است و امسال نیز یکصد هزار خانواده توانمند و از چرخه حمایتی امداد خارج میشوند.


با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است، افزود: این نهاد به سمتی حرکت می‌کند که خانواده‌های تحت حمایت بعد از حمایتهای مادی و معنوی با ارائه تسهیلات قرض الحسنه بتوانند به خودکفایی و استقلال اقتصادی برسند.


وی تصریح کرد: کمیته امداد 300 هزار طرح اشتغالزایی در زمینه کشاورزی و دامپروری برای مددجویان تحت حمایت اجرایی کرده است که 38 درصد از طرح‌های جاری این نهاد را شامل می‌شود.


بر اساس این گزارش، تشکیل کارگروه ملی، همکاری در برگزاری سمینارها، همایش و کارگروه‌های آموزشی مشترک در سطح ملی و بین المللی، ساماندهی و تشکیل بانک‌های اطلاعاتی، بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های قانونی به ویژه برنامه پنج ساله ششم توسعه ، نظارت و ارزیابی میزان پیشرفت و رفع موانع اجرایی تفاهم نامه در استان ها از تعهدات مشترک کمیته امداد و وزارت جهاد کشاورزی در این تفاهم نامه است.


بر اساس این تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی متعهد به تهیه تقویم آموزشی مشترک سالیانه و اجرای دورههای آموزشی، صدور گواهینامه آموزشی و فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل مددجویان و فرزندان آنان در رشته‌های کشاورزی و امکان بهره مندی تسهیلات، تهیه شناسنامه آموزشی به مددجویان کمیته امداد شده است.


امکان سنجی و اعلام نیازهای آموزشی مددجویان طرح خودکفایی، معرفی فراگیران دوره‌های آموزشی به مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، تامین منابع مالی جهت اجرای دوره‌های آموزشی، همکاری در اطلاع رسانی به منظور تشویق مددجویان روستایی و عشایری و فرزندان آن‌ها جهت ادامه تحصیل در مقاطع فنی حرفه‌ای (کاردانش و علمی کاربردی)، ایجاد ساز و کارهای حمایتی، تشویقی و همکاری در تدوین محتوای آموزشی و نظارت و ارزشیابی دوره‌های آموزشی نیز از جمله تعهدات کمیته امداد در این تفاهم نامه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته